Thuiswinkel.org

Profiel

Bedrijfsinformatie

Thuiswinkel.org is hét inspirerende digital commerce-netwerk dat (web)winkels die producten en/of diensten verkopen, ondernemers en hun medewerkers helpt succesvoller te zijn.

Consumenten kennen ons vooral door ons Thuiswinkel Waarborg Keurmerk. Het keurmerk, dat een webwinkel alleen kan krijgen na het doorlopen van onze certificering, staat voor veilig en betrouwbaar online kopen. Niet voor niets kent 93% van de consumenten ons logo en koopt 72% eerder bij een webwinkel met het keurmerk.

Maar als belangenvereniging doen wij veel meer dan alleen het uitgeven van een keurmerk. Wij komen op voor de belangen van webwinkeliers op nationaal en internationaal niveau. En we helpen onze leden verder met gratis juridisch advies, onderzoeken, ons netwerk en door kennisuitwisseling via het door Thuiswinkel.org opgerichte ShoppingTomorrow-platform. Daarnaast helpen wij door het leveren van handige tools voor de bedrijfsvoering en de succesvolle Thuiswinkel Waarborg Reviews. Via het educatieplatform Thuiswinkel e-Academy helpen we medewerkers van onze leden om betere vakmensen te worden

Thuiswinkel.org heeft meer dan 2.200 leden die online producten en diensten aan consumenten verkopen. Onze leden realiseren samen ruim 70% van alle online consumentenbestedingen in Nederland. Zij komen uit alle denkbare branches, zoals reizen, kleding, consumentenelektronica, verzekeringen, sport, speelgoed, wonen, bruin- en witgoed, dating, ICT, software, etc. Op basis van deze representativiteit is Thuiswinkel.org dé gesprekspartner voor beleidsmakers, stakeholders en politieke beslissers.

In onze steeds lerende en zelfsturende organisatie is een grote mate van pro-activiteit en verantwoordelijkheid erg belangrijk. We werken in multidisciplinaire projectteams aan onze korte- en langetermijnvisie. Ieder teamlid heeft een rol en iedereen in het team is gelijkwaardig en dus even belangrijk.