Internship International Customer Development - Discount Channel
Unilever | Meeloopstage, B Sales| S FMCG|

Company information

Werken aan een betere toekomst, iedere dag. Dat is Unilevers visie. Wij helpen mensen zich goed te voelen, er goed uit te zien en meer uit het leven te halen met merken en diensten die goed zijn voor hen én voor anderen.

Twee miljard consumenten wereldwijd kiezen dagelijks voor een van onze vele succesvolle en sterke merken, waaronder Axe, Becel, Ben & Jerry's, Calvé, Dove, Knorr, OLA, Omo en Unox. Met onze productportfolio van circa 400 merken zijn we een van de grootste leveranciers van voedingsmiddelen en producten voor huishoudelijke en persoonlijke verzorging ter wereld. Wij geloven in de kracht van onze merken om de kwaliteit van het leven van mensen te verbeteren. In onze ogen is duurzaam ondernemen – in de breedste zin van het woord – de enige en de juiste manier om duurzaam te kunnen groeien. Ons wereldwijde Unilever Sustainable Living Plan wijst ons de weg bij het waarmaken van deze groeiambitie, terwijl we tegelijkertijd de gezondheid en het welzijn van meer dan 1 miljard mensen helpen verbeteren, onze milieu-impact halveren en 100% van onze landbouwgrondstoffen uit duurzame landbouw betrekken.

Job information

Internship International Customer Development - Discount Channel

Background information
You will benefit from an international experience. Moreover, you will have access to a multicultural community with a considerable amount of knowledge. This experience will:
• Increase understanding of how Lidl International operates;
• Develop ability to contribute to and manage the link between retailer/channel trends and Unilever’s strategies and operations;
• Develop strategic influencing by leading best practice sharing in shopper marketing across IDT community Europe.

Responsibilities & Accountabilities
You will be Reporting to Discount Channel Customer Category Senior Manager - with strong interfaces with all team.

Support Key Account manager with Negotiation
• Collect local country information;
• Prepare negotiation masterfile and sense check mandate;
• Deal closure administration.

Drive Strategy into Action (KPI tracking)
• Collect local data and update database;
• Generate insights and lead action plan with countries/categories.

Develop channel center of excellence
• Collect the best practices across countries;
• Build Repeatable Model toolkit; 
• Drive roll out/engage the countries by making them available to countries through Intranet site, live meeting and eNewletters all through the year.

Ad-hoc Activities
• Support the team for meetings preparation, workshops, etc.

Job requirements


Skills & Experience
• Good team spirit and work in virtual teams (influence);
• Innovative and creative; propose recommendations on how to improve ways of doing incremental business for countries;
• Strong excel/access skills;
• Analytical confidence and proactive thinker; 
• Strong communication skills; 
• Good business sense and sense of urgency when needed;
• Fulltime available for six months, start date asap;
• 3rd or 4th year Bachelor student, Master student, or recent graduate;
• Fluent in English is a must;
• You are proactive, take initiative and work independently; 
• You are enthusiastic, ambitious and flexible.

Competencies
• Practical creativity;
• Goal oriented;
• Enterprising behaviour.
 

What does your company?

Our offer
We offer you a dynamic environment in which people with energy, creativity and passion work together. There are good opportunities to pursue your professional and personal goals and develop yourself on national and international level.

Region

Location

  • Rotterdam

Days

Months