Schuttelaar en Partners/Stichting Noordzeeboerderij - Zeewiercommunicatie

Company information

Schuttelaar & Partners is een internationaal communicatieadviesbureau dat draagvlak creëert voor innovaties op het gebied van voeding, gezondheid en duurzaamheid. Vanuit Den Haag, Wageningen, Amsterdam en Brussel werken we met ruim 80 professionals gepassioneerd aan onze projecten. Tot onze opdrachtgevers behoren multinationals, MKB-bedrijven, ministeries, gemeenten, onderzoeksinstellingen en non-profitorganisaties.

Wij zijn overtuigd van het belang om nu te investeren in innovaties die bijdragen aan een gezonde en duurzame wereld. Met strategisch advies, inhoudelijke expertise en verrassende communicatie helpen wij onze klanten een aanpak te kiezen met oog voor science, society en good sense.
Stichting Noordzeeboerderij is een non-profit organisatie met als doel het verbinden en versnellen van de duurzame zeewiersector in Nederland. Via de community ‘het Zeewierplatform’ brengen we bedrijven, ondernemers en andere partijen bij elkaar en delen we kennis en ervaringen. Daarnaast ontwikkelen we concrete onderzoeks-/pilotprojecten, onder andere op onze eigen onafhankelijke test-site: het North Sea Innovation Lab. Deze ‘proefboerderij’ ligt 12 km voor de kust van Scheveningen.
Waarom zeewier? Er is een groeiende vraag naar hernieuwbare/groene grondstoffen met het oog op de energietransitie, alsmede het verhogen van de voedselproductie om de groeiende wereldbevolking te voeden. Deze (en andere) vraagstukken dagen ons uit om nieuwe manieren van produceren te onderzoeken. De teelt van zeewier biedt hierin buitengewone kansen. Zeewier is een veelzijdig en voedzaam ‘gewas’ dat gebruikt kan worden als voedsel voor mens en dier en als duurzame grondstof voor de chemie. Bijkomend voordeel is dat zeewier wordt geteeld zonder gebruik van land, zoet water of meststoffen.

Job information

De stage betreft een communicatie functie die een bijdrage levert aan de zichtbaarheid van de Nederlandse zeewiersector en haar resultaten/impact. Eveneens werk jij in deze functie aan het versterken van de positionering van de Stichting Noordzeeboerderij in dit dynamische veld. Jouw takenpakket bestaat dan ook aan uiteenlopende activiteiten die aan deze doelen bijdragen, zowel online als offline. Denk bijvoorbeeld aan: het ontwikkelen van content als onderdeel van de informatie- en nieuwsvoorziening aan onze community (meer dan 90 organisaties), het schrijven van artikelen en nieuwsberichten, het ontwikkelen van een contentkalender voor social media kanalen,
een actieve rol bij event- en workshoporganisatie. Hiervoor zoek je nauwe afstemming met de teamleden om op effectieve wijze informatie te verzamelen. Binnen de stage (maar ook binnen het team) is er veel ruimte om mee te denken in creatieve ideeën en strategische keuzes in uiteenlopende projecten.

Job requirements

 Je bent een student WO of HBO-communicatie;
 Je bent voor 6 maanden beschikbaar voor de stage met standplaats Den Haag;
 Je hebt affiniteit met innovatie, duurzaamheid en gezondheid;
 Je hebt een hands-on mentaliteit en kunt goed zelfstandig te werk gaan;
 Je maakt een complex en dynamisch werkveld je snel eigen;
 Je bent sociaal en durft op mensen af te stappen;
 Je hebt een vlotte pen met oog voor detail en de grote lijn, je hebt aantoonbare ervaring met Engelse taal.
 Vanaf september 2019 ben je fulltime beschikbaar in Den Haag

What does your company?

 Een uitdagende en afwisselende leerplek bij een unieke werkgever met een missie;
 Een gevarieerd takenpakket en een dynamische leeromgeving in een team;
 Een kleine organisatie met gemotiveerde professionals die naast praten ook echt doen;
 Een team van collega’s die je helpen de taken en werkveld eigen te maken
 Een fulltime bruto stagevergoeding vanaf €275 per maand.