Analytics
IRI Worldwide | Meeloopstage, B Sales| Consultancy| S Consultancy| FMCG|

Bedrijfsinformatie

IIRI Nederland (IRI) is een internationale leverancier van marktinformatie, oplossingen en diensten,
die haar klanten in de Fast Moving Consumer Goods (FMCG) branche helpt om succesvol te zijn op
marketing- en salesvlak. IRI werkt voor belangrijke retailers en fabrikanten. Op basis van kassa-
gegevens van retailers en shopperonderzoek levert IRI een unieke combinatie van marktinformatie
en issue gerichte analyses, adviezen en software om informatie snel en makkelijk toegankelijk te
maken.
Leveranciers in FMCG hebben te maken met grote uitdagingen. Ze staan onder constante druk om
marges, omzetten en marktaandeel te verhogen. Consumenten hebben steeds meer om uit te
kiezen. IRI biedt de oplossingen die de leverancier nodig heeft om uiteindelijk te kunnen winnen op
het schap.
IRI zorgt wereldwijd voor groei bij onze klanten door aan te geven waar het om gaat en te
verhelderen hoe dit het werkgebied van sales en marketing beïnvloedt. Wij zoeken stagiaires die
ervaring willen op doen. Je leert veel door te werken met veel verschillende FMCG bedrijven, van
grote multinationals tot kleine familiebedrijven.

Functieomschrijving

Stage-omschrijving:
Je ondersteunt de Global Analytics & Shopper afdeling met het voorbereiden en opleveren van
nationale en internationale shopperonderzoeken, bijvoorbeeld het bepalen van Categorie visies,
Concept testing of Product segmentaties en/of analytische studies, bijvoorbeeld Assortiments
optimalisatie trajecten en/of het bepalen van de ideale Prijs, Promo, Media en Distributie mix.
Je werkzaamheden bestaan onder meer uit:
 Data voorbereiding: ‘Rubbish in, means rubbish out’ het is daarom van wezenlijk belang dat alle
beschikbare sales, promotie, media en overige macro economische data gecheckt en omgezet
worden naar inputformats, zodat ze gebruikt kunnen worden in onze modellen.
 Opzetten en uitwerken van vragenlijsten voor shopper onderzoeken, zodat deze aansluiten en
uiteindelijk antwoord geven op de vraagstukken die onze klanten bij ons hebben weggelegd.
 Ondersteunen van de consultants bij het verwerken en analyseren van de resultaten, door ze
inzichtelijk te maken in grafieken, waardoor de eindpresentatie zichtbaar wordt.

Looptijd
Stageperiodes bij IRI zijn minimaal 5 tot 6 maanden. Eventueel kan je stage gecombineerd worden
met een afstudeeronderzoek, realiseer je echter dat de meeste werkzaamheden hiervoor in je eigen
tijd zullen moeten plaats vinden.

Functie-eisen

 Benodigde competenties en vaardigheden:
  •  Relevante HBO / WO opleiding (Marketing, Econometrie, Marktonderzoek, Bedrijfskunde, (Commerciële) Economie, Business Mngt.)
  •  Resultaatgericht
  •  Belangstelling voor FMCG
  •  Analytisch sterk
  •  Accuraat, consistent, team player, flexibel
  •  Gezonde nieuwsgierigheid
  •  Uitstekende beheersing van MS office(Excel & PowerPoint)
  •  Uitstekende beheersing van de Engelse taal

Wat biedt het bedrijf je?

Wat kun je van ons verwachten?
  •  Dynamisch bedrijf met een collegiale sfeer waarin passie, plezier en prestatie centraal staan
  •  Afwisselende functie, uitdagend werk met ruimte voor eigen initiatief
  •  Marktconforme stage beloning
  •  Ruimte en ondersteuning voor persoonlijke en vakinhoudelijke ontwikkeling
Kom deel uit maken van het team van wereldwijde professionals op het gebied van FMCG. IRI is een
inspirerende plek om te werken.