Analytics
IRI Worldwide | Meeloopstage, B Sales| Consultancy| S Consultancy| FMCG|

Bedrijfsinformatie

IRI Nederland (IRI) is een internationale leverancier van marktinformatie, oplossingen en diensten, die haar klanten in de Fast Moving Consumer Goods (FMCG) branche helpt om succesvol te zijn op marketing- en salesvlak. IRI werkt voor belangrijke retailers en fabrikanten. Op basis van kassagegevens van retailers en shopperonderzoek levert IRI een unieke combinatie van marktinformatie en issue gerichte analyses, adviezen en software om informatie snel en makkelijk toegankelijk te maken.
Leveranciers in FMCG hebben te maken met grote uitdagingen. Ze staan onder constante druk om marges, omzetten en marktaandeel te verhogen. Consumenten hebben steeds meer om uit te kiezen. IRI biedt de oplossingen die de leverancier nodig heeft om uiteindelijk te kunnen winnen op het schap.  
IRI zorgt wereldwijd voor groei bij onze klanten door aan te geven waar het om gaat en te verhelderen hoe dit het werkgebied van sales en marketing beïnvloedt.
Wij zoeken stagiaires die ervaring willen op doen. Je leert veel door te werken met veel verschillende FMCG bedrijven, van grote multinationals tot kleine familiebedrijven.

Functieomschrijving

Stage-omschrijving:
 
Je ondersteunt de Insights Consultants van de afdeling Global Analytics & Shopper research met het voorbereiden en opleveren van shopper onderzoeken en analytische studies, zoals bv. prijselasticiteit.
 
Je werkzaamheden bestaan onder meer uit:
  • Data voorbereiding: beschikbare sales, promotie en media data omzetten naar inputformats in Excel die gebruikt kunnen worden in onze modellen en het verzamelen van aanvullende externe informatie (weer, CBS)
  • Ondersteunen van de consultants bij het maken van de eindpresentaties over de resultaten
  • Uitwerken van vragenlijsten voor shopperonderzoeken
 
Stages bij IRI hebben een looptijd van minimaal 5 tot 6 maanden. Eventueel kan je stage gecombineerd worden met een afstudeeronderzoek, realiseer je echter dat de meeste werkzaamheden hiervoor in je eigen tijd zullen moeten plaats vinden en dat er maximaal 1 dag per week aan de scriptie gewerkt kan worden.
 

Functie-eisen

 Benodigde competenties en vaardigheden:
•             Relevante Universitaire opleiding – Marketing, Econometrie (minor is ook mogelijk),
Marktonderzoek
•             Resultaatgericht
•             Belangstelling voor FMCG
•             Kennis van modeling is een pré
•             Analytisch sterk
•             Accuraat, consistent, teamplayer, flexibel
•             Gezonde nieuwsgierigheid
•             Uitstekende beheersing van MS office pakketten, met name van Excel & PowerPoint
•             Uitstekende beheersing van de Engelse taal
 

Wat biedt het bedrijf je?

Wat kun je van ons verwachten?
•             Dynamisch bedrijf met een collegiale sfeer waarin passie, plezier en prestatie centraal staan
•             Afwisselende functie, uitdagend werk met ruimte voor eigen initiatief
•             Marktconforme stage beloning
•             Ruimte en ondersteuning voor persoonlijke en vakinhoudelijke ontwikkeling
 
Kom deel uit maken van het team van wereldwijde professionals op het gebied van FMCG. IRI is een inspirerende plek om te werken.