B2B digital marketing stage
DutchMarQ | Meeloopstage, B Marketing| Communicatie| Sales| S Consultancy| Media|

B2B digital marketing stage

Bedrijfsinformatie

DutchmarQ is een klein, maar kwalitatief zeer hoogstaand bedrijf in b2b nieuwe marketing. Onze focus ligt op digital 
marketing en sales enablement. DutchmarQ stelt de beste (niet noodzakelijkerwijs de grootste dus!) b2b bedrijven in vooral
technology en dienstverlening in staat om slimmer hun commerciële doelen te bereiken. Tot onze opdrachtgevers mogen 
we ondermeer rekenen: Philips Lighting, E&Y, Motiv, Nyenrode Business Universiteit, Strict, De Baak en DSV.

Ons portfolio: 
- Inbound marketing
- Marketing automation
- Neuromarketing

De stage (HBO of stage WO is bedoeld om in de praktijk ervaring op te doen en vast te stellen welke inzichten uit je studie inderdaad ‘in het echt’ ook zo werken. De naam van je studie is voor ons minder belangrijk dan je persoonlijkheid, inzichten en bijdrage. En kan bijvoorbeeld communicatiemanagement, bedrijfskunde, marketing, digitale / nieuwe media maar ook nederlands of economie zijn. Het belangrijkst is dat je jezelf herkent in bovenstaande omschrijving. En enthousiast wordt van deze (voorbeeld) werkzaamheden:

-        Online analyses op dutchmarq.nl / .com en bijdragen aan klantrapportages
-        Het maken en bijhouden van een (concept) content kalender
-        Markt onderzoek: voor DutchmarQ zelf of als onderdeel van een klantopdracht
-        Organiseren van klant- en relatie events
-        Helpen voorbereiden en uitwerken van klant workshops
-        Content creatie & curatie (blogposts, whitepapers, rapporten, video’s etc)

De feitelijke inhoud van de stage hangt enerzijds af van bestaande business prioriteiten voor DutchmarQ en anderzijds van interesses en sterke kanten van de stagiair. Gestreefd wordt naar een win/win-situatie. Dat klinkt als een open deur, maar blijkt lang niet bij alle stages het geval!

Functieomschrijving

DutchmarQ biedt de kandidaat – naast bovenstaande omgeving met de beste opdrachtgevers en dito opdrachten – de kans om als stagiair relevante ervaring in B2B marketing op te bouwen en bij te dragen aan onze verdere groei. Een duidelijke opdracht. Afwisseling. Begeleiding met duidelijke en eerlijke feedback. En voldoende aandacht om te zorgen dat de stageplek ook een inspiratie plek is. Een business-to-business netwerk van (inter)nationale kennis partners en professionals die inspireren. En de stagiair via hun (online) trainingen, masterclasses, humor en webinars scherp houden. Tenslotte: misschien smaakt de stageperiode daarna naar verdere samenwerking.  

Functie-eisen

HBO of WO niveau, studierichting uiteindelijk minder bepalend dan drive, nieuwsgierigheid en 'street smartness'. De stagiair moet een combinatie aan (digital marketing, content, SEA/SEO, design en/of copy) skills meebrengen, zowel conceptueel / strategisch kunnen denken als ook 'hands-on', heel praktisch met suggesties komen en willen werken aan mooie producten zoals blogposts, presentaties, offertes of video's.
Eerder maakten we dit profiel op onze website, dit geldt nog steeds:

"Van cijfers, data en analyses word je net zo blij als het puntig formuleren van een kernboodschap en het onderscheidend schrijven van een blogpost of management samenvatting. Je weet wat offline werkt, en hoe en wanneer online beter werkt.
Je koppelt je WO studie aan voldoende pragmatiek. Of je HBO opleiding aan voldoende conceptueel vermogen. En brengt daarnaast drive, nieuwsgierigheid en een positieve attitude. Je wilt graag leren en jezelf ontwikkelen. En je bent tegelijkertijd kritisch genoeg om je af te vragen of er niet nog een betere manier is om zaken te organiseren of B2B marketing concepten te communiceren.
Je bent uiteraard ervaringsdeskundige in het gebruik van sociale media en internet. Je hebt misschien al ervaring opgedaan met SEO en/of SEA. Maar begrijpt ook de waarde en impact van ‘social’ in het bedrijfsleven. Je bent zeer bedreven met CRM en kantoorautomatisering waaronder Word, Excel en Powerpoint.
Je krijgt vooral een kick van luisteren, doorvragen en mooie dingen maken. Je combineert graag een breed perspectief en helicopterview met een scherp oog voor detail. De beste B2B bedrijven nog beter maken. Blij maken, en blij houden. De lat ligt bij jou hoog. Net zo hoog als bij ons."

Gewenste studieachtergrond: Digital Media, Online Marketing, Communicatie Management met accent op nieuwe media, 
  

Regio

Locatie

  • Doorn

Branche