Bedrijfsinformatie

Bakker.com is al bijna 75 jaar de grootste (online)tuinspecialist van Europa en levert hoogwaardige kwaliteitsproducten rechtstreeks aan miljoenen consumenten in 16 landen. Het hoofdkantoor van Bakker-groep is gevestigd in Lisse, Nederland. Bij Bakker werken zo’n  200 vaste medewerkers en ruim 500 seizoenmedewerkers. In Lisse bevindt zich het modern geëquipeerde distributiecentrum van waaruit de pakketten worden verzonden. Daarnaast hebben we een productie vestiging in De Zilk  en lokale vestigingen in 10 landen (die zich met name bezighouden met marketing, customer management en debiteuren beheer).
 
Bakker is van oorsprong een print gedreven Direct Marketingorganisatie en bevindt zich nu in een transitiefase naar een multi-channel organisatie. Daarbij staan onze klanten en E-commerce centraal in ons denken, hetgeen impact heeft op al onze processen en de hele organisatie.

Functieomschrijving

Europa’s grootste tuinspecialist Bakker.com, is op zoek naar een leergierige stagiair(e) die ervaring gaat op doen op onze E-commerce afdeling. Zit jij in het 3e of 4e jaar van je studie en ben je op zoek naar een uitdagende meewerkstage, of een afstudeerstage waarbij je ons tegelijkertijd komt versterken op de afdeling? 
 
Kun jij creatieve en wervende web teksten schrijven en editen, en wil je ervaring opdoen met het werken in een Content Management Systeem? Heb je affiniteit en ervaring met grafisch design en social media? Dan ben je bij Bakker.com aan het juiste adres tijdens een uitdagende content stage!

In het kader van je onderzoek kun je bijvoorbeeld denken aan:
  • Welke content werkt het best voor de bezoekers van de Bakker websites?
  • Zijn er culturele verschillen in de landen waar Bakker actief is en de effectiviteit van het type content dat gepubliceerd wordt?
  • Hoe kan het algehele Bakker communicatieplan vertaald worden naar sub-communicatie plannen op het gebied van logistiek en service?
  • Wat is de ideale content marketingmix die gebruikt kan worden om de Bakker doelstellingen te bereiken?
  • Hoe kan Bakker op het gebied van communicatie online waarde toevoegen voor onze gebruikers?
Taken:
  • Het editen en schrijven van goed wervende en voor zoekmachines optimale teksten;
  • Grafische aanpassingen doen op beeldmateriaal of zelf ontwerpen, hierbij kun je denken aan bijv. banners;
  • Het zoeken en plaatsen van beeldmateriaal behorende bij alle content;
  • Meewerken aan de content voor onze social media activiteiten op o.a. Facebook;
  • Het embedden van videomateriaal op de websites;
  • Meedenken en ideeën inbrengen voor geschikte content voor onze PR activiteiten;
  • Het coördineren van vertalingen van de web teksten voor 21 landen.

 
 

Functie-eisen

Opleiding en ervaring:
  • Minimaal HBO/ WO opleiding, in de richting van Media, Content of Communicatie / Design;
  • Nederlands als moedertaal en goede kennis van de Engelse taal;
  • Handig met het invoeren van data en content in een CMS;
  • Ervaring met Photoshop;
  • Ervaring met het aanpassen en schrijven van teksten voor het web;
  • Kennis van SEO een pre, maar minimaal affiniteit.
 
 
Eigenschappen
  • Pragmatisch;
  • Commercieel;
  • Communicatief sterk;
  • Nieuwsgierig;
  • Analytisch;
  • Resultaatgericht;
  • Klantgedreven;
  • Eigen initiatief.
 
Je bent minimaal 20 weken beschikbaar vanaf 1 september 2017 en minimaal vier dagen per week beschikbaar voor bovenstaande werkzaamheden die je op de E-commerce afdeling uitvoert. Eventuele opdrachten/verslagen t.b.v. je opleiding dien je derhalve voornamelijk in je eigen tijd af te ronden.