Business Development
IRI Worldwide | Meeloopstage, B Sales| Consultancy| S Consultancy| FMCG|

Bedrijfsinformatie

IRI Nederland (IRI) is een internationale leverancier van marktinformatie, oplossingen en diensten, die haar klanten in de Fast Moving Consumer Goods (FMCG) branche helpt om succesvol te zijn op marketing- en salesvlak. IRI werkt voor zowel retailers als fabrikanten. IRI werkt in Nederland onder meer voor Albert Heijn, Kruidvat, L’Oréal, Bavaria en Red Bull.

Leveranciers in FMCG hebben te maken met grote uitdagingen. Ze staan onder constante druk om marges, omzetten en marktaandeel te verhogen. Consumenten hebben steeds meer om uit te kiezen. IRI biedt de oplossingen die de leverancier nodig heeft om uiteindelijk te kunnen winnen op het schap. Op basis van kassagegevens van retailers, shopperonderzoek en analytics helpt IRI haar klanten te groeien.

Wij zoeken stagiaires die ervaring willen op doen. Je leert veel door te werken voor  verschillende FMCG bedrijven, van grote multinationals tot kleine familiebedrijven. In deze meeloopstage op het raakvlak van marketing, sales en onderzoek is er veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.

Gedurende deze stage maak je deel uit het Business Development Team van IRI dat in totaal uit drie personen bestaat. Het team richt zich op het verder uitbouwen van de positie van IRI op de Nederlandse markt, in de breedste zin van het woord. Gedurende je stage kun je een belangrijke bijdrage leveren aan ons team.

Functieomschrijving

  • Meeloopstage binnen het Business Development Team van IRI
  • Uitdenken en uitvoeren van nieuwe sales opportunites / projecten die een wezenlijke bijdrage kunnen opleveren voor IRI
  • Pro-actieve (telefonische) klant benadering en advies
  • Support van het Business Development Team, bestaande uit 3 personen
  • Spil in het web: goed en enthousiast kunnen schakelen tussen onze insights en operations afdeling

Functie-eisen

Stages bij IRI hebben een looptijd van minimaal 5 tot 6 maanden. Eventueel kan je stage gecombineerd worden met een afstudeeronderzoek, realiseer je echter dat de meeste werkzaamheden hiervoor in je eigen tijd zullen moeten plaats vinden.

Benodigde competenties en vaardigheden:
  • Relevante Universitaire/HBO opleiding op het gebied van  marketing en/of marktonderzoek
  • Resultaatgericht
  • Pro-actief
  • Zelfstandig kunnen werken
  • Belangstelling voor FMCG
  • Analytisch sterk
  • Accuraat, consistent, teamplayer, flexibel
  • Gezonde nieuwsgierigheid
  • Uitstekende beheersing van MS office pakketten, met name van Excel & PowerPoint
  • Uitstekende beheersing van de Engelse taal

Wat biedt het bedrijf je?

Wat kun je van ons verwachten?
  • Dynamisch bedrijf met een collegiale sfeer waarin passie, plezier en prestatie centraal staan
  • Afwisselende functie, uitdagend werk met ruimte voor eigen initiatief
  • Marktconforme stage beloning
  • Ruimte en ondersteuning voor persoonlijke en vakinhoudelijke ontwikkeling
  • Bovendien is IRI een inspirerende plek om te werken!
Kom jij deel uit maken van een team wereldwijde professionals op het gebied van FMCG?