Business Development Consultant
TrainTool | Meeloopstage, B Sales| S ICT & Electro| Onderwijs| Consultancy|

Bedrijfsinformatie

TrainTool is een revolutie in de markt van het trainen en toetsen van soft skills (vaardigheden o.g.v. verkoop, presentatie, leidinggeven). TrainTool werkt voor klanten als KLM, Rabobank en Universiteit Utrecht, wint vakondernemersprijzen, en krijgt aandacht in o.a. FD, Sprout, NU.nl en bij BNR. Het team van 17 jonge mensen zal dit jaar verder worden uitgebreid. We zijn gevestigd in Utrecht City met horeca en station in de buurt. We zijn keiharde werkers, hebben torenhoge ambities en voelen ons klein als een deelnemer laat weten hoeveel hij of zij heeft geleerd.

Functieomschrijving

TrainTool groeit snel en dat willen we graag zo houden. Onze BDCs spelen hierin een belangrijke rol, door kansen te creëren bij grote organisaties in verschillende branches in het binnen- en buitenland. Jouw activiteiten bestaan uit het leggen van contact en het per mail, telefoon en soms ook live, onderzoeken van hun situatie in relatie tot onze oplossingen. We geloven niet in ‘schieten met hagel’ en ‘koud bellen’, maar in ‘gericht en warm verkennen’. Via research, referenties en e-mail kom jij erachter wie onze klant en daarbinnen onze gesprekspartner moet zijn (in de meeste gevallen de HR of Learning & Development Manager). Low key, per mail en beschaafd peil je bij hem of haar interesse voor een (telefonische) kennismaking. Ook die stap zet jij door grondig en professioneel met de betreffende manager te onderzoeken waar zij staan, wat ze willen en in hoeverre wij een oplossing kunnen bieden. Als het aansluit, organiseer je vervolgstappen, live ontmoetingen met accountmanagers of bijvoorbeeld tijdens een van onze seminars. Het doel: jezelf en het bedrijf in hoog tempo ontwikkelen. Grofweg bestaat het programma uit 80% echt aan de slag en in het diepe gegooid worden, en 250% gericht werken aan je professionele ontwikkeling.

Functie-eisen

Een relevante universitaire (voorkeur) of HBO-opleiding ligt voor de hand, maar is geen harde eis. Onderstaande kenmerken zijn dat wel:
• Interesse in het bedrijfsleven en bedrijfsprocessen: om mee te kunnen denken met de (HR) issues, is het nodig dat je weet hoe het eraan toegaat in grote bedrijven en instellingen.
• Oriëntatie op sales: de ambitie om je te ontwikkelen op commerciële communicatie, ervaring met sales of (markt-) onderzoek via internet en/of telefoon.
• Draufgänger: beetje raar Duits woord maar we zoeken iemand die er echt bovenop zit. Omdat je het leuk vindt en ambitieus bent.
• Systematische werker: het ordentelijk bijhouden en verwerken van informatie (vooral in Salesforce) is key
 

Wat biedt het bedrijf je?

Het programma • Veel in contact met grote gerenomeerde bedrijven: research, business development, prospects spreken en meedenken, adviseren over samenwerkingsmogelijkheden.
• Volwaardig member van een van onze accountteams
• Vaardigheidsontwikkeling met onze eigen online programma’s:
o Persoonlijke effectiviteit: personal pitch, netwerken, presenteren.
o Commercie: calling, adviserend verkopen, closing technieken, online leadgeneratie.
o Intervisie en coaching
• Bedrijfsbezoeken en salesgesprekken met onze senior account managers
• Sales support: (mee)schrijven proposals, klantevents organiseren, externe events bijwonen.
• Het assessment bestaat uit (online) rollenspellen, 2 interviews en capaciteitentests.