Business Development Internship
Helpling | Meeloopstage, B Marketing| Sales| Management| S Overig|

Bedrijfsinformatie

Helpling is één van de meest dynamische start-ups in hartje Amsterdam. Onze missie is om klanten meer tijd te geven voor de fijnere dingen in het leven. Wij zijn ervan overtuigd dat het boeken van een ervaren en betrouwbare schoonmaakhulp net zoveel tijd en moeite moet kosten als het bestellen van een pizza. Daarom hebben we een platform ontwikkeld waar de klant binnen 60 seconden een ervaren en betrouwbare schoonmaakhulp kan boeken. Helpling bestaat pas 1,5 jaar maar is op dit moment al actief in meer dan 200 steden in 10 verschillende landen over heel de wereld. Mede door onze snelle groei helpen we nu al duizenden klanten per dag in het huishouden. Ons doel is om een grote impact te hebben op deze markt en de positie als marktleider veilig te stellen in de fast-moving digital industry.

Functieomschrijving

Als stagiair ben je onderdeel van het Helpling team, maar zul je je eigen nieuwe bedrijfstak opzetten, managen en ben jij de factor die het tot een succes gaat maken.

In het kort: Helpling Nederland krijgt al verzoeken om kantoren schoon te maken, maar vanwege regelgeving kunnen particuliere schoonmakers uitsluitend particuliere huishoudens schoonmaken. Daarom gaan we samenwerken met grote en kleine schoonmaakbedrijven, waarbij wij de ‘leads’ (kantoren) doorverkopen aan schoonmaakbedrijven. Hier ligt een enorme marktkans, en het is jouw taak om samen met de CEO van Helpling Nederland dit project op te zetten, uit te breiden, en een succes te maken. Je taken zien er als volgt uit:
• Het opzetten van een correct lead-verwerkingsproces: wat voor informatie hebben we nodig, wat zijn de volgende stappen, hoe sturen we die door en hoe krijgen we terugkoppeling.
• Het aantrekken van kwalitatief sterke schoonmaakbedrijven (partners) en ze de propositie verkopen: getekende contracten binnenhalen en zorgen dat ze tevreden bij ons blijven.
• Samenwerken met onze Online Marketing Manager om te zorgen dat het aantal leads dat binnenkomt constant groeit.
• KPI-management: elke week moet beter zijn dan de vorige in het aantal leads, de kwaliteit, de partners, en bovenal: de bottom-line (revenue!).
 

Functie-eisen

• Je zit in het derde jaar of master van je WO-studie of je hebt net een WO studie afgerond. Bedrijfskunde is een pre.
• Je loopt over van ambitie en kan niet wachten totdat je je eigen bedrijf runt in de toekomst.
• Je beschikt over een analytische en gestructureerde manier van werken, je bezit logische denkvaardigheden en je bent oplossingsgericht.
• Je hebt ervaring in de sales, promotie of je hebt uitvoerig klantcontact gehad in het verleden.
• Je bent klaar om direct verantwoordelijkheid op je te nemen en dat ook steeds meer naar je toe te trekken terwijl je verder groeit binnen het bedrijf.
• Je neemt initiatief, hebt een sterk verantwoordelijkheidsgevoel en bezit de drive om je eigen projecten tot een succes te maken.
• Je spreekt vloeiend Nederlands en Engels.
 

Wat biedt het bedrijf je?

• Helpling is één van de meest spannende start-ups in hartje Amsterdam die de bestaande markt op zijn kop zet met een vernieuwende service en wordt gesteund door internationaal erkende investeerders.
• Je zult werken in een internationaal team waar een losse cultuur heerst: iedereen is benaderbaar en daardoor kan je echt impact hebben op de organisatie.
• Je werkt direct samen met de CEO van Nederland, als leider van een van de belangrijkste projecten binnen het bedrijf.
• We ondersteunen je persoonlijke en professionele ontwikkeling met uitdagende projecten en leermogelijkheden.
• Goede maandelijkse stagevergoeding.
 

Locatie

  • Amsterdam

Dagen

Maanden