FD Media Group - Business Development Stage

Bedrijfsinformatie

FD Mediagroep is met de merken Het Financieele Dagblad, BNR Nieuwsradio en Company.info het meest vooraanstaande mediabedrijf in het financieel-economische domein. We werken aan hoogwaardige producten en diensten die online, in print, op de radio of via events worden verspreid. Daarnaast focussen we ons op het verzamelen en uitgeven van bedrijfsdata. Wij bieden ondernemers, bestuurders en beslissers toegang tot actuele, onafhankelijke en relevante informatie en het bijbehorende netwerk.

Om alle beslissers in Nederland te kunnen bedienen hebben wij naast het FD een aantal B2B titels, die gericht zijn op nieuws in specifieke sectoren. Een belangrijke pijler van ons B2B portfolio is Energeia (https://energeia.nl/), een digitaal nieuws platform voor de Nederlandse energiesector. Een andere belangrijke B2B titel is PensioenPro. PensioenPro is een leidend platform voor discussie en kennisdeling in de pensioensector.

Functieomschrijving

Doel van het werk is het creëren van een klantportfolio om Energeia en PensioenPro klanten beter te benaderen, te bedienen en te behouden. Denk hierbij onder andere aan:
  • Telefonisch benaderen van prospects (new business)
  • Identificeren van nieuwe potentiële abonnees
  • In kaart brengen van customer journeys van klanten (zowel inkopers als eindgebruikers)
  • Categoriseren en prioriteren van bestaande leads
  • Het bedenken van acties die nieuwe leads kunnen genereren, in samenwerking met de marketing afdeling
  • Account managers ondersteunen bij implementatie van strategie (e.g. brieven/mails opstellen, callcenter aansturen, data structureren, etc.)
Daarnaast ben je niet vies van je mouwen opstropen: je vindt het niet erg om af en toe een administratieve taak op te pakken of de account managers te helpen met ad hoc klussen. Zo leer je immers onze werkwijze, klanten en producten nog beter kennen, wat jou weer helpt bij het vormen van je strategie.

Functie-eisen

Voor deze functies zoeken wij iemand die:
  • HBO/WO denkniveau
  • Communicatief sterk is
  • Het leuk vindt om met klanten in gesprek te gaan
  • In staat is om ons product door en door te kennen en op die wijze een sparringpartner kan zijn voor professionals
  • Energie krijgt bij het binnenhalen van sales
  • Ervaring met acquisitie is een pré
We verwachten dat je minimaal 2 volle dagen per week hier op kantoor aanwezig bent. Je kunt wekelijks bepalen welke dagen dat zijn. Mocht je meer kunnen werken dan is dat een pré. Tijdens tentamenweken begrijpen wij dat je druk bent en zijn we flexibeler

Wat biedt het bedrijf je?

Wat wij bieden:
  • Werken bij een top bedrijf, het voorlopende informatiebedrijf in het financieel-economische domein
  • Een veelzijdig beeld van wat het betekent om een B2B merk in stand te houden en uit te bouwen. Je leert strategisch nadenken en implementeren
  • De vrijheid om je eigen richting te bepalen - we hebben een initiële vraagstelling maar als jij tot de conclusie komt dat er elders kansen liggen, graag!
  • Een goed salaris (€15,- p/u)
  • Een gezellige werkplek, centraal gelegen (aan het Amstelstation, naast Dauphine)