Hoogwegt International - Afstudeerstage e-commerce
Hoogwegt International | Afstudeerstage, B IT| Marketing| Sales/Business Development| S FMCG| Marketing, Sales en Media|

Bedrijfsinformatie

Hoogwegt International is onderdeel van Hoogwegt Group, wereldwijd actief op het gebied van verkoop, handel en distributie in zuivelproducten en food ingredients. Met onze internationale handelsvestigingen bedienen we klanten overal ter wereld.

Hoogwegt International is actief in meer dan 100 landen en verkoopt jaarlijks zo´n 500.000 ton melkproducten voor de productie van onder andere ijs, yoghurt en chocolade. De jaaromzet is ruim 1 miljard euro.

Functieomschrijving

E-commerce is een relatief nieuwe ontwikkeling in de B2B zuivelhandel. Vooral in Azië heeft e-commerce grote stappen gemaakt in de verkoop van consumentenproducent zoals vloeibare melk en babymelkpoeder.
Begin 2017 is Hoogwegt een samenwerking aangegaan met Cream trading, de eerste onafhankelijke aanbieder van een sales platform voor zuivelcommodities (grondstoffen). Het gaat hier niet om een open marketplaats als eBay, maar een “webshop” voor B2B doeleinden. Hoogwegt International verkoopt haar producten aan geselecteerde klanten via dit platform.
Het systeem is op dit moment operationeel en de eerste zaken zijn gedaan. Vervolg stappen zitten in het analyseren van data uit het systeem zodat wij de klantervaring kunnen optimaliseren.

Om de klantervaring te optimaliseren hebben wij een expert op het gebied van e-commerce nodig. Je stage zal de volgende onderdelen bevatten:
  • Advies over hoe we de data die voortvloeit uit de online verkoop, kunnen gebruiken voor bijv. het voorspellen koopgedrag en het aanbieden van andere producten na een aankoop;
  • Aan de inkoopkant zien we ook kansen om ons als unieke partij te profileren met behulp van dit systeem. Wij willen producenten de mogelijkheid bieden om hun producten via ons platform te verkopen;
  • Natuurlijk willen wij ook graag inzicht krijgen in wat onze klanten vinden van ons platform en online kopen, en wat ze belangrijk vinden in het aankoopproces;
  • Om bovenstaande te onderzoeken en een advies over te geven, is het belangrijk om eerst goed te begrijpen hoe ons traditionele businessmodel werkt, inclusief culturele/regionale verschillen en de verschillen in dynamiek per product.

 

Functie-eisen

  • Je volgt een studie gericht op marketing, sales en/of e-commerce;
  • Je wilt afstuderen op het gebied van E-commerce;
  • Minimaal 3 dagen per week beschikbaar;
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal vloeiend in woord en geschrift;
  • Je hebt een commerciële, proactieve, accurate en creatieve instelling;