Iglo Nederland - (Digital) Marketing Stage
Iglo | Meeloopstage, Afstudeerstage, B Marketing| S FMCG|

Bedrijfsinformatie

De bedrijfsstrategie van de Iglo is ‘Better Meals Together’. Deze strategie is gefocust op het creëren van geweldige, smaakvolle producten waar iedereen, iedere dag, bij elke maaltijd van kan genieten. Om deze doelen te bereiken laat Iglo zich inspireren door haar consumenten, zodat ze haar innovaties en merken kan afstemmen op de gedachtes en beleving van deze doelgroep. Het resultaat: heerlijke, eenvoudig te bereiden maaltijden voor de eetmomenten die er toe doen.

Iglo is een van de meest populaire en vertrouwde food merken in Europa en Kapitein Iglo is een van de meest herkenbare merkiconen. Iglo heeft niet alleen iconische producten als vissticks en spinazie, maar biedt ook een uitgebreid assortiment aan heerlijke, voedzame en gemakkelijk te bereiden producten voor alle consumenten en alle eetgelegenheden. Zo maakt Iglo het makkelijker voor mensen om gezond te eten. In andere woorden: we geven consumenten ‘gemak’ zonder daarbij in te leveren op fantastisch, vers dagelijks eten. Stage lopen bij Iglo betekent volwaardig meedraaien in een team van professionals in de FMCG sector. Je krijgt alle mogelijkheden om ervaring op te doen en jezelf klaar te maken voor de arbeidsmarkt. Je maakt deel uit van een energiek en gepassioneerd team en wordt volledig bij de organisatie betrokken. Je stage bestaat uit het meewerken en ondersteunen op de afdeling met daarbij de mogelijkheid om je eigen projecten op te zetten en volledig zelfstandig uit te voeren.

Functieomschrijving

Uitdaging
Bij Iglo krijg je de kans om volwaardig mee te werken binnen onze Marketing afdeling. Je krijgt veel verantwoordelijkheden, kunt diverse projecten oppakken en helpt meebouwen aan de groei van onze organisatie. Daarnaast is het een mooie kans om ervaring op te doen binnen de FMCG en een kijkje in de keuken te krijgen. Omdat we een kleine organisatie in Nederland zijn krijg je een volledig beeld van FMCG en kennis van diverse disciplines.

Verantwoordelijkheden
In deze stage draai je volop mee in het marketing team. Je krijgt ruimte om zelfstandig projecten en taken op te pakken. Hierbij kun je denken aan het verzinnen van recepten, meegaan naar shoots en werken aan competitor reports. Bij Iglo zijn we volop aan het innoveren; we hebben kortgeleden de branding en strategie aangepast en hebben nieuwe producten geïntroduceerd. In deze dynamische omgeving begeleidt je de projecten en ben je een spin in het web, waarbij je schakelt met diverse stakeholders. Je ondersteunt het marketing team op het gebied van design/verpakkingswijzigingen, het uitwerken en evalueren van acties en campagnes, NPD en sampling activiteiten. Op digitaal vlak houdt je je bezig met het up-to date houden van onze website en online channels als YouTube. Je bent actief met het ontwikkelen, implementeren en verder uitbouwen van de zichtbaarheid van ons merk op sociale media en relevante websites.

Functie-eisen

Wij zijn op zoek naar proactieve en daadkrachtige studenten die de ambitie hebben om een carrière in de FMCG te starten. Je bent een WO student in de laatste fase van je studie. Je bent creatief, analytisch sterk en kunt goed zelfstandig werken. Pro-activiteit is belangrijk en je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel om goede prestaties te leveren. Je bent flexibel en kunt snel schakelen. Je hebt een echte passie voor food en een sterke interesse in online marketing. Aangezien de voertaal in onze organisatie Engels is zoeken we kandidaten die de Engelse taal goed beheersen.

Wat biedt het bedrijf je?

Je bent 6 maanden beschikbaar vanaf juli/augustus 2017. Het is een meeloopstage en je bent 40 uur per week beschikbaar. Tijdens je stage wordt je begeleidt door de marketing- of brand manager. Voor de stage ontvang je een stagevergoeding en indien je niet beschikt over een OV jaarkaart ontvang je een reiskostenvergoeding op basis van OV of auto.

Regio

Locatie

  • Utrecht

Branche

Studie

Dagen

Maanden