Koninklijke Verkade - Stage Marketing Koek
Verkade | Meeloopstage, Afstudeerstage, B Marketing| S FMCG|

Bedrijfsinformatie

Koninklijke Verkade is een internationaal concern met leidende posities in koek/biscuits en snacks, in verschillende landen. In 1990 is Koninklijke Verkade onderdeel geworden van United Biscuits. De belangrijkste merken van Koninklijke Verkade zijn Verkade en Sultana. De meest bekende merken in andere landen zijn McVities en Go Ahead (GB), BN (Fra) en Delacre (Bel). Sinds december 2006 is United Biscuits Ltd. eigendom van een consortium van The Blackstone Group en PAI.

Functieomschrijving

Binnen deze vacature is er keuze tussen het merk Sultana of Verkade (Verkade koek en Verkade chocola). Binnen deze afdelingen marketing werken onze Brand Managers dagelijks aan de ontwikkeling van het merk. Het vakgebied beslaat o.a.: merkstrategie, product- en verpakkingsontwikkeling, consumenten communicatie en activatie, concurrentie en marktanalyse. Als stagiair op deze afdeling in het team van Verkade of Sultana houd je je bezig met analyse van de markt, de behoeften van de consument en de drivers voor merken en producten. Doordat de afdeling nauw samenwerkt met andere afdelingen en externe bureaus zal er vanzelfsprekend een brede oriëntatie ontstaan voor de stagiair. De werkzaamheden zullen grotendeels operationeel van aard zijn, maar hierbij krijg je wel een grote zelfstandigheid en zal je zeker eigen projecten uitvoeren.

Voorbeelden taken & verantwoordelijkheden;
∙ Monitoren van merk a.d.h.v. Nielsen, GfK en andere data
∙ Maken van markt, consument en concurrentie analyses
∙ Opzetten en controleren van verpakkingsteksten
∙ Ondersteunen bij consumentenonderzoek en productontwikkeling
∙ Opzetten van (online) activaties in samenwerking met externe bureau’s
∙ Schrijven van concepten voor nieuwe producten
∙ Zelfstandig oppakken van projecten

Functie-eisen

∙ 3e of 4e jaars student van commerciële universitaire studie
∙ Voorkeur voor Marketing oriëntatie binnen studie
∙ Stageperiode minimaal zes maanden
∙ Beschikbaar vijf dagen per week in Zaandam

Wat biedt het bedrijf je?

Wij bieden je een unieke kans om te ervaren hoe het is om te werken bij een groot FMCG bedrijf voor krachtige, echt Hollandse kwaliteitsmerken in een dynamische en uitdagende omgeving. De bedrijfscultuur is informeel, met veel aandacht voor teamwork en resultaat. Je wordt onderdeel van een enthousiast, compact team en zult hierdoor ervaring opdoen met vele facetten van Marketing en veel leren over andere afdelingen, zoals Trade Marketing en Sales. De stagevergoeding bedraagt 390 ,- euro per maand op fulltime basis.

Regio

Locatie

  • Zaandam