Marketing stage KAO Salon
Kao Group Benelux - Goldwell | Meeloopstage, B Marketing| S Retail| FMCG|

Bedrijfsinformatie

Ben jij een beauty addict? Dan zoeken we jou als onze online en offline marketing  topper!
 
Vanaf februari 2018 is de marketingafdeling van Kao Benelux, met de merken Goldwell en KMS, op zoek naar een stagiaire voor een periode van 6 maanden. Binnen deze stage staan beauty en fashion centraal. Op online en offline gebied zal jij ons ondersteunen tijdens deze perioden met alle marketingactiviteiten!
 
De stage is een fulltime stage van 5 dagen per week (in overleg 4 dagen mogelijk). Gedurende de stage loop je mee met vele verschillende marketing projecten voor beide merken, waarbij online van uitermate belang is.

Over KAO
Kao Benelux is een toonaangevende, internationale speler binnen het premium beautysegment en onderdeel van het Japanse Kao Corporation, met wereldwijd 33.000 medewerkers. Kao Group kenmerkt zich door haar innovatieve business en succesvolle productintroducties die reeds geleid hebben tot wereldwijde successen. Merken die Kao Group Benelux voert zijn John Frieda, Guhl, Molton Brown, Bioré, Goldwell en KMS. 
 
Kao Salon Division Benelux is leverancier van de kappers-exclusieve haarcosmetica merken KMS en Goldwell. Voor deze divisie zijn wij op zoek naar een stagiaire die de salon marketing afdeling zal ondersteunen.
 
De Nederlandse bedrijfscultuur laat zich omschrijven als open en constructief, flexibel met een platte structuur waarbij Sales en Marketing hand in hand gaan. Een no nonsense mentaliteit in een oprechte en ambitieuze werksfeer. Kao Benelux is gevestigd in Amersfoort.
 

Functieomschrijving

Verantwoordelijkheden
In deze stage zal je de marketingafdeling binnen Kao Salon Division ondersteunen met een grote verscheidenheid aan werkzaamheden. Online speelt hierin een grote rol, waarin je de verantwoordelijkheid krijgt deze rol verder uit te bouwen. Zo zul je werkzaamheden vervullen zoals social media content en beheer, website beheer en direct mailings. Daarnaast ondersteun je het marketingteam in dagelijkse werkzaamheden, zoals promotie voorbereidingen. Je zult meelopen met projecten op gebied van New Product Development en Communicatiemateriaal ontwikkeling waarbij alle facetten meekrijgt op global en local niveau. Daarnaast ben je o.a. projectleider voor kleine tot middelgrote marketingprojecten. Als kers op de taart zul je op het einde van je stage ons Kao event meemaken, waarbij we o.a. onze nieuwste 2018 collectie presenteren aan onze klanten. Jij zal in de aanloop en tijdens de het Kao event zelf, meedenken, meedraaien en dit exclusieve event online helpen groot maken.
 
 
Hoe ziet je dag eruit?
Vanaf station Amersfoort ben je binnen een paar minuten op kantoor. Je begint met een verse kop koffie of thee aan het checken van Facebook en Instagram. Wat een reacties op onze laatste post! Even op reageren en delen. Je hebt om 9 uur een werkoverleg met je stagebegeleider gepland en je loopt je to-do list door voor de komende week. Natuurlijk bespreek je ook je persoonlijke doelen en ontwikkeling. Daarna ga je de content kalender voor de rest van de maand vullen met global en local posts. Tijd om te lunchen, gezellig! ‘s Middags houd je je bezig met een verscheidenheid aan taken, van artworks tot interne en externe communicatie materialen. Terwijl je daarmee bezig bent, vraagt je collega “Het is alweer bijna Fashion Friday, weet jij nog een leuke post?”. Terwijl je een post aan het bedenken bent kijk je op de klok. O nee, het is al bijna 4 uur en dat pakketje moet nog de deur uit! De dag vliegt voorbij!

Functie-eisen

Who are we looking for?
Wij zijn per februari op zoek naar een HBO of WO geschoolde student die een sterke affiniteit heeft met marketing en onze merken. Verder heb/ben jij:
•             Goede communicatieve vaardigheden zowel in woord als schrift
•             Nauwkeurig en accuraat
•             Goede beheersing van Nederlandse en Engelse taal. Duits is een pre maar geen must.
•             Ondernemend en flexibel
•             Hands-on mentaliteit
•             Creatief en enthousiast
•             In staat zelfstandig projecten te leiden
•             Resultaatgericht en analytisch vermogen
•             Goed in het schrijven van teksten; en dit vind je ook leuk
•             Affiniteit/ervaring met social media en website beheer
 

Wat biedt het bedrijf je?

What’s in it for you?
Tijdens deze allround-stage leer alle facetten van marketing kennen, zowel online als offline. Daarnaast krijg je een hele hoop leuke collega’s waar je ontzettend veel van kunt leren. Omdat Goldwell en KMS kappers-exclusieve haarcosmetica merken zijn, word je tevens ondergedompeld in de B2B en B2C wereld, waarbij beauty en premium centraal staat. Met tevens het Kao event is dit een leuke en erg leerzame mix van FMCG, Fashion en kappers! Kao staat bekend om zijn stages waarbij je veel verantwoordelijkheid krijgt en kunt bijdragen, en dat alles in een dynamische en gezellige werksfeer! Tot slot biedt KAO jou een stage vergoeding van €500,- per maand (op fulltime basis).