Nestlé - Marketing
Nestlé Nederland | Meeloopstage, B Marketing| S FMCG|

Relatie partner

Bedrijfsinformatie

Het grootste voedingsmiddelenbedrijf ter wereld en leider op het gebied van Nutrition, Health & Wellness.

Met onze missie “Good Food, Good Life” streven wij ernaar om onze consumenten constant de beste voedingsproducten te bieden, geschikt voor ieder moment van de dag, van ochtend tot avond en gedurende het hele leven.

Leiderschap draait volgens ons om gedrag en wij erkennen dat vertrouwen op de lange termijn alleen verdiend kan worden door continu te blijven voldoen aan onze beloften. Nestlé gelooft dat het creëren van lange termijn, duurzame waarde voor onze aandeelhouders alleen mogelijk is wanneer ons gedrag, strategieën en werkzaamheden ook meerwaarde creëren voor de gemeenschappen waarin wij werkzaam zijn, onze bedrijfspartners en natuurlijk voor onze consumenten. Wij noemen dit Creating Shared Value.

De Nestlé Corporate Business Principles vormen de basis van onze bedrijfscultuur en weerspiegelen de ideeën op het gebied van rechtvaardigheid, eerlijkheid en lange termijn denken.

Het bedrijf is opgericht in 1866 door Henri Nestlé in Vevey, Zwitserland. Hier is ons hoofdkantoor nog steeds gevestigd. Wereldwijd zijn er meer dan 330.000 mensen werkzaam voor Nestlé en hebben wij fabrieken en bedrijven in bijna elk land in de wereld. In 2013 bedroeg de omzet van Nestlé CHF 92,2 miljard.

Functieomschrijving

Op het hoofdkantoor van Nestlé Nederland hebben we per 1 augustus 2017 plaats voor meerdere marketing stagiaires op onze verschillende afdelingen. Ben jij een marketing topper, en wil je deze kennis in praktijk brengen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

De verschillende afdelingen waar je dit kan doen zijn:

Nestlé Culinary: MAGGI

MAGGI heeft een brede range fantastische producten, waaronder Braadstomen, Roerbaknoedels, Bouillon, Basis voor Soep, Opkikker, Sauzen, Jus en Puree. ‘Een beetje van jezelf, en een beetje van MAGGI’ is al jaren een begrip in de Nederlandse keukens. Uniek van MAGGI is dat veel van onze producten met ons team lokaal ontwikkeld worden waar jij onderdeel van kan zijn. De stage is zeer divers van koken en proeven in de keuken tot het lanceren van het product in de supermarkt met alle werkzaamheden die daarbij horen.

Nestlé Purina

Bij Purina® zijn we er trots op de meest populaire en vertrouwde merken voor honden- en kattenvoer van Nederland te maken zoals bijvoorbeeld PURINA ONE, FELIX, GOURMET, BONZO en PROPLAN. Heldere ogen, een glanzende vacht en een speelse persoonlijkheid zijn de tekenen die wijzen op een gezond huisdier en dat begint allemaal met een goed dieet. Daarom werken wij voortdurend met de nieuwste wetenschappelijk inzichten op het gebied van gezondheid en voeding voor huisdieren. Wij zetten ons dagelijks met passie in om honden en katten een beter leven te geven. Daarom stellen we al meer dan 80 jaar alles in het werk om dieren en hun eigenaren te helpen: door middel van onderzoek en ontwikkeling van nieuwe producten, een beter begrip van hun behoeften, de verspreiding van advies en informatie en het delen van onze ervaringen met huisdierenliefhebbers over de hele wereld. Met de inzet van onder andere product innovaties, TV-commercials, digital- en social media en activaties op de winkelvoer laten wij honden- en katteneigenaren in Nederland kennismaken met onze mooie merken en producten.

Nestlé Professional Beverages

In Nederland biedt Nestlé Professional Beverages verschillende innovatie koffieconcepten aan in de zakelijke markt. Dit allemaal onder het merk NESCAFÉ, het nummer 1 koffiemerk wereldwijd waarvan maar liefst 5500 kopjes per seconde worden gedronken. Een goed inzicht in de gehele keten is bij ons erg van belang: van onze dealers en groothandels, eindklanten tot en met de eindconsument: de koffiedrinker op het werk. Met jouw sterke commerciële en communicatieve kwaliteiten zorg je voor de juiste contacten met klanten en bureaus, werk je mee aan het neerzetten van grote evenementen, productlanceringen en campagnes en ben je mede verantwoordelijk voor de implementatie van internationale projecten.

Nestlé Professional Food

Nestlé Professional Food richt haar marketing- en verkoopactiviteiten op de professionele grootverbruikers binnen horeca, instellingen en het bedrijfsleven. Met een breed assortiment foodproducten onder de merken CHEF, MAGGI en BUITONI wil Nestlé Professional een inspirerende partner zijn, met innovatieve en kwalitatief hoogwaardige (merk)oplossingen op het gebied van voeding. Affiniteit met hospitality en een goed inzicht in de wereld van F&B, de behoeftes van Chefs en de logistieke keten is van groot belang om hierin succesvol te zijn.

Nestlé Confectionery

Nestlé heeft een brede range fantastische chocolademerken, waaronder KITKAT, LION, NUTS, ROLO, BROS en SMARTIES. ‘Have a break, have a KitKat’ is al jaren de beroemde slogan van KITKAT en de tv-commercial van ROLO werd verkozen tot de beste van de eeuw. Naast reclamecampagnes spelen er ook vele promoties op de winkelvloer, waarvoor wij continu producten zoeken die wij in Nederland kunnen introduceren en daarnaast kijken we hoe we ons bestaande assortiment kunnen optimaliseren.

Nestlé Infant Nutrition

In 1866 ontwikkelde de apotheker Henri Nestlé de eerste zuigelingenvoeding voor baby’s waarvan de moeder geen borstvoeding kon geven. Destijds een revolutionaire doorbraak. Nu – 150 jaar later – is Nestlé uitgegroeid tot de nummer één babyvoeding en ’s werelds grootste voedingsmiddelenconcern. Voor Nestlé is Nutrition dus een speciale afdeling omdat dit de productgroep is waar het allemaal mee is begonnen. Sinds 2003 is Nutrition actief op de Nederlandse markt en staat bekend met de merken Nestlé PyjamaPapje en Yogolino.

Functie-eisen

In deze rol ben je verantwoordelijk voor:
  • Product: productontwikkelingstraject(en) o.b.v. bestaande merken/producten;
  • Packaging: ondersteuning bij nieuwe designs voor verpakkingsontwerpen;
  • Communicatie: ondersteuning bij het opzetten en uitrollen van de communicatie campagnes, (zowel offline als online);
  • Activaties: Ondersteuning ontwikkelen en uitrollen van instore activatie campagnes;
  • Research: deskresearch op eigen merken en concurrentie;
  • Ondersteuning van het marketing team met hun dagelijkse werk.

Wij zoeken iemand met de volgende eigenschappen…
  •  WO/HBO student
  •  Enthousiast en vindt het een uitdaging om mee te werken op verschillende projecten en zo ervaring op kan doen met alle facetten van marketing binnen de FMCG:
  •  Affiniteit met marketing en commercie:
  •  Nieuwsgierig, enthousiast en niet bang om de handen uit de mouwen te steken;
  •  In staat om zelfstandig te werken, maar ook in teamverband;
  •  Creatief en communicatief sterk;
  •  Bent nauwkeurig en analytisch.

Wat biedt het bedrijf je?

Een unieke kans om als marketeer aan de slag te gaan bij een groot FMCG bedrijf. Daarnaast is deze stage natuurlijk de kans bij uitstek om mee te draaien in een multinational als Nestlé. Gedurende 6 maanden werk je 5 dagen per week op het hoofdkantoor in Amstelveen en word je uitstekend begeleid.
De stagevergoeding bij Nestlé bedraagt 500 euro per maand en reiskosten worden volledig vergoed.

Regio

Locatie

  • Amstelveen

Dagen

Maanden