Palmolive en Sanex - Marketing stage FMCG bij Palmolive en Sanex
Colgate-Palmolive Nederland | Meeloopstage, Afstudeerstage, B Marketing| Sales/Business Development| Communicatie| S FMCG|

Bedrijfsinformatie

Palmolive en Sanex zijn wereldwijd een van de grootste bedrijven in de wereld van FMCG en wereldwijd marktleider in mondverzorging. Deze multinational is vooraanstaand producent van bekende merken als Colgate, elmex, Palmolive, Sanex, Unicura en Ajax. Internationaal is de organisatie in meer dan 200 landen actief, met in totaal zo'n 40.000 medewerkers. Colgate-Palmolive Nederland is gevestigd in Weesp, direct gelegen naast het station en telt ca. 30 medewerkers in Nederland. Deze Nederlandse vestiging is met name marketing en sales gedreven, waarbij veel direct contact is met andere Europese landen. Colgate-Palmolive Nederland is een slagvaardige en platte organisatie met korte communicatielijnen en een directe, informele en prettige sfeer. Het Internationale karakter van het bedrijf is terug te zien aan de vele, diverse nationaliteiten die in Nederland werkzaam zijn.
 

Functieomschrijving

In deze Retail Marketing Stage draai je volledig mee in het retail marketingteam en word je volledig meegenomen in alle projecten en toekomstige strategiën van de vele bekende merken. Het Retail Marketing team werkt direct samen met alle grote retailers in Nederland, waar jij tevens van groot belang bent om sterke input te leveren. Tijdens je stage krijg je natuurlijk ook je eigen projecten en heb je je eigen verantwoordelijkheden, waardoor je de kans krijgt om je kwaliteiten en kennis aan het management kan laten zien. Daarnaast kun je, doordat je direct verantwoordelijkheid krijgt, écht impact hebben op de toekomst van de bekende merken in Nederland.
 
Als stagiair in het Retail Marketing team zul je verantwoordelijk zijn voor, of ondersteuning bieden aan:
  • De sterke merken en strategie van Colgate of elmex in Nederland
  • Ontwikkeling en uitvoering van consumentenacties, instore- en merk-activaties
  • Opzetten van presentaties zowel intern (management) als voor de vele nationale retailers
  • Productlanceringen en ondersteuningsplannen ontwikkelen en uitvoeren, zoals alle activiteiten rondom de nieuwste lancering, het initiëren van een in-store merkactivatie en/of het organiseren van outdoor roadshows en overige marketingactiviteiten
  • Ad-hoc werkzaamheden zoals het analyseren van marktdata, storechecks en het initiëren van promotionele activiteiten die van groot belang zijn op de te voeren strategie, waar je actief in kan meedenken

Functie-eisen

  • Zelfstandig
  • Creatief
  • Slagvaardig en pro-actief
  • Analytisch aangelegd
  • High Energy/Drive!
  • Nederlands als eerste taal is een pre
  • Beschikbaar om te starten in februari

Wat biedt het bedrijf je?

  • Werkervaring, meewerken in een multimational met vele bekende merken en een Internationale organisatie
  • Vergoeding: 500,- per maand + reiskostenvergoeding
  • Dynamische werkomgeving met een jong, gedreven team
  • Kans om door te stromen in de organisatie

Regio

Locatie

  • Weesp