Randstad - Stage Marketing & PR
Randstad | Meeloopstage, B Communicatie| Marketing| S Overig|

highlight

Bedrijfsinformatie

Wij realiseren ons als geen ander dat werk belangrijk is in het leven van een mens. Werk stimuleert en ontwikkelt. Werk geeft je een actieve rol in de maatschappij, bevordert je ontwikkeling, heeft invloed op je financiële situatie en bepaalt je sociale status. Tegelijkertijd vormen mensen de belangrijkste waarde binnen organisaties. Randstad is van mens en werk en brengt, al meer dan 55 jaar, wereldwijd kandidaat en organisatie bijeen. Dat doen we door met je mee te denken. Waar sta je in je carrière? Voor welke uitdagingen staat je bedrijf? Dat is wat waar we graag met je over in gesprek gaan. Niet alleen omdat het ons een bestaan verschaft. Het is óók onze passie: het beste naar boven halen in mensen en organisaties.

Functieomschrijving

Ben jij een duizendpoot en op zoek naar een leerzame en uitdagende stage op het gebied van marketing en communicatie? Dan is deze functie bij Randstad Groep iets voor jou! Loop mee op de Marketing & Communicatie afdeling van dé HR dienstverlener van Nederland. Binnen de afdeling Marketing & Communicatie ondersteun je de PR Manager en Woordvoerder van Randstad Groep Nederland (Randstad, Tempo-Team en Yacht) en het brandteam, zowel B2B als B2C.

De afdeling Marketing & Communicatie heeft als doel om de Randstad Groep business doelstellingen te versnellen door de inzet van inspirerende, effectieve communicatie. Het team houdt zich bezig met beïnvloeding van de beeldvorming van de Randstad Groep merken, het mobiliseren van publieke opinie en is verantwoordelijk voor de beleving van de merken. Het team vormt een belangrijke schakel tussen de Randstad Groep merken en haar omgeving.

Samen met de PR woordvoerder zorg je ervoor dat de Randstad Groep positief in het nieuws komt. Je levert achtergrondinformatie voor persberichten en helpt bij persevents. Daarnaast zorg je door het monitoren van zowel online als offline pers, dat de pr afdeling in kan springen op actuele thema’s in de media op het gebied van arbeid. Daarnaast denk je met het team mee over de inhoud van marketing content, campagnes en evenementen. Er zal geen dag hetzelfde zijn!

Glenn Franken (22 jaar), stagiair PR & Woordvoering Randstad:

“In de vroege ochtend zit je aan je ontbijt. Je maakt je klaar voor een nieuwe stagedag in Diemen! Op het hoofdkantoor zal de receptie je vriendelijk begroeten, voordat je jezelf verplaatst naar je flexplek. Het mooie aan een stage op de afdeling Marketing en Communicatie is dat je van te voren nooit weet wat voor dag je te wachten staat. De grote diversiteit aan werkzaamheden maakt je stage tot een achtbaan van leermomenten. Alle verschillende elementen van PR zullen voorbij komen. Je wordt meegenomen naar vele meetings, je input is altijd zeer welkom en je krijgt uitgebreid de ruimte jezelf te bewijzen doordat je stagebegeleider je veel zelfstandigheid geeft. De kersverse flexplekken zorgen er voor dat je elke dag vrijwillig bij andere mensen en andere afdelingen kunt zitten. Op deze manier breid je razendsnel je netwerk uit en is Marketing & Communicatie niet het enige waar je iets van zult weten na je stage. Na zo’n leerzame dag vol ervaringen ben je wel even toe aan wat ontspanning. Gelukkig wordt er elke donderdag- en vrijdagmiddag geborreld met collega’s en kun je daar heerlijk loskomen van je stageweek! Onder het genot van een biertje en een bitterbal zal je nog nooit zo vrijblijvend je netwerk in no-time hebben vergroot. Kortom, wat houd je nog tegen? Twijfel niet en wees die nieuwe, enthousiaste, leergierige stagiair(e)!”

Kerntaken:
  • Persmonitoring & analyse output PR activiteiten Randstad Groep Nederland
  • Dagelijks scannen van alle landelijke kranten op relevant nieuws & intern verspreiden
  • Schrijven en plaatsen persberichten
  • Samenstellen perslijsten en onderhouden persdatabase
  • Budget Administratie
  • Ondersteunen van communicatie werkzaamheden en persevents.
  • Meedenken over social media, content planning en campagnes
  • Coördinerend en uitvoerend werk ten behoeve van online en offline marketingactiviteiten
  • Redigeren en maken van leaflets en posters in de ID
  • Contact extern met opmaak studio’s, drukkers, leveranciers van promotieartikelen en beursmaterialen

Functie-eisen

Wat verwachten we van jou?
  • HBO- of WO-niveau in relevante richting: Marketing, Communicatie, PR, Media
  • Pro-actief, zelfstandig, analytisch, sociaal en communicatief vaardig, vlotte pen, geen ‘negen tot vijf’ mentaliteit, stressbestendig en commercieel.
  • Je bent niet bang om nieuwe zaken op te pakken en uitdagingen aan te gaan. Waarbij je een kritische blik durft te werpen op de huidige processen. Zo laat je zien dat je initiatiefrijk en ondernemend bent.
  • Beschikbaar vanaf begin juli of september 2017 (in overleg later) voor ten minste 5/6 maanden, 4 a 5 dagen per week

Wat biedt het bedrijf je?

Wat wij jou bieden:
  • Marktconforme stagevergoeding € 350 per maand
  • Goede begeleiding
  • Commerciële werkervaring
  • Een hele leuke, leerzame tijd bij een dynamische Nederlandse multinational!