Sales & Account Management stage
L'Oréal | Meeloopstage, B Sales| S FMCG|

Sales & Account Management stage

Bedrijfsinformatie

L'Oréal is al meer dan 100 jaar wereldleider in de cosmetica business en is één van de grootste FMCG bedrijven ter wereld. Beauty en persoonlijke verzorging hebben altijd al een belangrijke rol gespeeld in het leven van de mens; zodra behoeften als onderdak en voeding zijn vervuld, zullen mensen hun geld investeren in beauty en verzorging. Dit maakt onze business strategisch en impactvol. Vandaag de dag gebruiken 1 miljard consumenten over de hele wereld onze producten en wij streven ernaar 1 miljard nieuwe consumenten te bereiken voor 2020. Met onze 27 merken voldoen we aan de verschillende consumentenbehoeften en we geloven dat met ons diverse productportfolio we kunnen bijdragen aan zelfvertrouwen en zelfwaardering. Voorbeelden van onze merken zijn; L’Oréal Paris, Kérastase, Lancôme, Biotherm, Kiehl’s, Giorgio Armani, Vichy en Maybelline NY. 


In onze Nederlandse vestiging, gelegen vlakbij Amsterdam, werken we met 420 mensen naar ons streven de nummer 1 positie te behalen met al onze merken in de Nederlanse markt. Als innovatief en dynamisch bedrijf introduceren wij iedere maand nieuwe producten op de markt. Gedreven door sterke marketing campagnes, goede relaties met retailers en een vloeiende supply chain, verkopen wij 53 miljoen producten per jaar. 
 
Wij zetten ons in voor diversiteit en exclusiviteit op de werkvloer. Wij moedigen mensen met verschillende culturele achtergronden en mensen met een arbeidsbeperking aan om bij ons te solliciteren.

Functieomschrijving

Je maakt onderdeel uit van het account management team van de Consumer Products Division. Dit account management team richt zich op drogisterijen Etos & DA en parfumerieën. Je werkt in een divers en uitdagend team waarin je veel verantwoordelijkheden krijgt waardoor je jezelf goed kunt ontwikkelen.

Je werkt nauw samen met onze account managers en ondersteunt hun in het contact en het afstemmingstraject met onze klanten. Je richt je op specifieke analyses aangaande lanceringen, omzet, distributie, promoties etc. Hierbij gebruik je de grootste databases wereldwijd; Nielsen en SAP/Business Warehouse. Ook ga je strategieën van L’Oréal matchen aan de data die je zelf hebt verzameld. Je onderhoudt nauw contact met diverse afdelingen in de divisies zoals marketing, logistiek en controlling.  Verder krijg je de ruimte om je eigen projecten te initiëren en af te ronden. Je leert zo te werken in een professionele omgeving en je draagt tegelijkertijd een steentje bij aan de business.  

Functie-eisen

• WO- student (Bachelor/Master)
• Passie voor onze merken en een sterke affiniteit met dynamiek van de FMCG
• Hebt een sterke drive om dingen gedaan te krijgen
• Sterk analytisch vermogen en hebt oog voor detail
• Denkt out-of-the-box en creatief 
• Communicatief sterk en werkt graag in teamverband 
• Flexibel en houdt van uitdagingen 
• Schrikt niet af van veel verantwoordelijkheid 
• Actief (geweest) naast je studie
• Internationale ervaring is een pré 

Wat biedt het bedrijf je?

Deze meewerkstage is fulltime, voor een duur van 5 tot 6 maanden. Je ontvangt een bruto stagevergoeding van €650,- per maand en reiskostenvergoeding, mits je niet in het bezit bent van een student ov-jaarkaart.
 
L’Oréal biedt tijdens jouw stage het Intern Development Program aan, een integratietraject speciaal voor stagiairs. IDP biedt gedurende de stageperiode: een welkomstpresentatie, persoonlijke begeleiding, presentatiemogelijkheden, officiële evaluaties en sociale evenementen (lunches, borrels etc.).
 
De stage kan gecombineerd worden met een afstudeeronderzoek. Realiseer je wel dat dit grotendeels in je eigen tijd zal moeten gebeuren.
 

Regio

Locatie

  • Hoofddorp

Dagen

Maanden