Stage Customer Analyst and Operations Swirl’s Ice Cream (Job Number: 17000691)
Unilever | Meeloopstage, B Marketing| Management| Sales| Communicatie| S FMCG|

Bedrijfsinformatie

Werken aan een betere toekomst, iedere dag. Dat is Unilevers visie. Wij helpen mensen zich goed te voelen, er goed uit te zien en meer uit het leven te halen met merken en diensten die goed zijn voor hen én voor anderen.

Twee miljard consumenten wereldwijd kiezen dagelijks voor een van onze vele succesvolle en sterke merken, waaronder Axe, Becel, Ben & Jerry's, Calvé, Dove, Knorr, OLA, Omo en Unox. Met onze productportfolio van circa 400 merken zijn we een van de grootste leveranciers van voedingsmiddelen en producten voor huishoudelijke en persoonlijke verzorging ter wereld. Wij geloven in de kracht van onze merken om de kwaliteit van het leven van mensen te verbeteren. In onze ogen is duurzaam ondernemen – in de breedste zin van het woord – de enige en de juiste manier om duurzaam te kunnen groeien. Ons wereldwijde Unilever Sustainable Living Plan wijst ons de weg bij het waarmaken van deze groeiambitie, terwijl we tegelijkertijd de gezondheid en het welzijn van meer dan 1 miljard mensen helpen verbeteren, onze milieu-impact halveren en 100% van onze landbouwgrondstoffen uit duurzame landbouw betrekken.

Functieomschrijving

ALGEMENE FUNCTIEINHOUD

Afgelopen jaar heeft Unilever ervoor gekozen te groeien met eigen winkels, zowel door nieuwe locaties te openen als door locaties over te nemen van de grootste franchisenemer. Totaal beschikt Unilever nu over 12 eigen winkels, waar dit er begin vorig jaar nog 2 waren. Het team dat deze winkels runt bestaat uit de operationeel manager, de account assistent, 7 storemanagers en 50 tot 120 medewerkers afhankelijk van het seizoen. Daarnaast wordt er nauw samengewerkt met het marketingteam.

In deze functie ben je verantwoordelijk voor het verwerken en analyseren van de verkoopresultaten van de Swirls Ice Cream winkels. Je koppelt deze terug aan de storemanagers en vervult een consulterende rol bij het doen van verbetervoorstellen. In samenwerking met marketing bepaal je het succes van ingezette activaties aan de hand van zowel kwantitatieve als kwalitatieve rapportages. Daarnaast ga je je bezighouden met het ontwikkelen en implementeren van processen rondom voorraadbeheer en kasverwerking in de winkels.

 
VERANTWOORDELIJKHEDEN
  • Verwerken en analyseren van verkoopresultaten
  • Terugkoppeling impact activaties
  • Resultaten naast targets in beeld brengen
  • Verbetervoorstellen richting storemanagers
  • Ontwikkelen en implementeren kasadministratie
  • Ontwikkelen en implementeren voorraadadministratie
  • Ondersteunen van de operationeel manager en de account assistent

Functie-eisen

BELANGRIJKSTE VEREISTEN
  • Je studeert minimaal een HBO-opleiding in de richtingen Marketing, Business Management, Internationale Handel of Commerciële Economie
  • Je bent beschikbaar vanaf juni voor een periode van 6 maanden in het kader van een meewerkstage
  • Je werkervaring heb je bij voorkeur opgedaan in de retail branche in de disciplines Marketing en/of Sales;
  • Je hebt een sterke kennis van Excel
  • Je hebt goede beheersing van de Nederlandse en Engels taal in woord en geschrift;
 

Regio

Locatie

  • Rotterdam

Branche

Studie

Dagen

Maanden