Bedrijfsinformatie

AnalitiQs gelooft in de kracht van data. Wij zetten data in om onze klanten betere besluiten te laten nemen en daarmee beter te presteren. De focus van AnalitiQs ligt op mens data. Mensen als medewerkers of klanten. Onze opdrachtgevers zijn dan ook vaak HR en Marketing Directeuren. Binnen deze mensdata niche dekken wij de volledige analyse cyclus af. Van het omzetten van een business vraag in een analyse vraag naar het genereren, verzamelen en structureren van data. Van onderzoek en analyse tot de ontwikkeling van voorspellende modellen en implementatie van zelfsturende processen. Op het gebied van HR-analytics zijn we trendsettend in Nederland. Zo is één van de standaardwerken over HR-analytics door AnalitiQs geschreven. Het AnalitiQs team is in vijf jaar tijd uitgegroeid tot 15 mensen, zal in 2017 verder groeien en is divers. We hebben medewerkers met een Biologie tot een Bedrijfskunde achtergrond en van één tot dertig jaar werkervaring. Je krijgt snel de mogelijkheid om je kwaliteiten te benutten. Gezelligheid en samenwerken staan bij ons centraal. Naast een borrel van tijd tot tijd, is er bijvoorbeeld elk kwartaal een teamdag.

Functieomschrijving

In de stage staan 2 zaken centraal. Ten eerste is er het AnalitiQs employer Net Promotor Score (eNPS) onderzoek 2017. Voor dit onderzoek ga je de bestaande vragenlijst over betrokkenheid, drijfveren en bevlogenheid verder ontwikkelen. Hierna zal je de vragenlijst uitzetten bij 1.000 – 2.000 medewerkers over heel Nederland. Vervolgens analyseer je de resultaten om tot slot je belangrijkste bevindingen uit te werken in een samenvattend rapport en enkele artikelen / blogs. Ten tweede willen we graag verdieping van de resultaten uit eerdere jaren. Bijvoorbeeld: is er een samenhang te vinden tussen werkdruk en betrokkenheid en in hoeverre wordt dit beïnvloed door bijvoorbeeld de gezinssituatie, het opleidingsniveau en dergelijke? Verder ondersteun je de medewerkers van AnalitiQs bij hun werkzaamheden. Denk hierbij aan het verwerken en analyseren van data, en het rapporteren van de bevindingen.

Functie-eisen

Je bent een analytisch talent, met ambitie om door te groeien in het analyseren van mensdata. Je bent ambitieus, ondernemend en oplossingsgericht ingesteld. Je kiest bewust voor een compacte onderneming waar de lijnen kort zijn en snel geschakeld kan worden. Daarnaast beschik je over de volgende kwalificaties: - Een WO student in de laatste fase van zijn/haar studie HRM, Arbeids- en Organisatie Psychologie, Bedrijfskunde, Bedrijfseconomie, Marketing, Econometrie, Wiskunde en/of Statistiek. - Statistiek en data zijn onderwerpen waar je enthousiast van wordt. - Analytisch ben je zeer sterk. Je vindt het heerlijk om problemen en puzzels op te lossen, hebt een oog voor detail. Logica en structureren zijn je natuurlijke talenten.
- Je kent minimaal 2 van de volgende tools: Excel, SPSS en/of R. Mocht je kennis hebben over PowerQuery, PowerPivot, Tableau en SQL dan stellen we dat op prijs.
- Initiatiefrijk, creatief, flexibel, resultaat gericht en sociaal vaardig.
- Uitstekend in Engels en Nederlands, zowel schriftelijk als mondeling.

Wat biedt het bedrijf je?

- Begeleiding door HR-analytics experts met ervaring bij bedrijven zoals TomTom, ASICS, Triodos, KPN en Aegon.
- Fulltime (40 uur per week) stage van 6 maanden.
- Stage start begin 2017. Startdatum wordt in overleg bepaald.
- Stagevergoeding van € 400,- bruto per maand.
- Kostenvergoeding van dienstreizen. - 12 dagen vakantiedagen.
- De mogelijkheid om je opgebouwde kennis direct in de praktijk toe te passen in een prettige leeromgeving.
- Deelname aan onze vijfdaagse HR-analytics training voor (aankomende) analisten. - Training/begeleiding om te werken met Excel (PowerQuery, PowerPivot), SPSS, Tableau, R en/of SQL.
- In overleg kan bekeken worden om van de stage een afstudeerstage te maken.

Regio

Locatie

  • Amsterdam

Branche

Studie

Dagen

Maanden