Stage Psychologie Bindinc B.V.
Studentenbureau | Afstudeerstage, B Communicatie| Psychologie| Sociologie| S Marketing, Sales en Media| Media|

Bedrijfsinformatie

Dit mooie en inspirerende mediabedrijf verzamelt gegevens voor de entertainment industrie in de BeNeLux.
 
Deze gegevens zijn metadata. Metadata zijn alle beschikbare gegevens en beschrijvende informatie rondom video content en tv programma’s. Metadata is een basis ingrediënt voor tv-diensten, Video On Demand-platforms, EPG’s (elektronische programmagidsen) en overige digitale en print-gidsen.
 
We werken intensief samen met broadcasters, technologie partijen en film en video productiehuizen. Ons klantenportfolio bestaat uit telecom en kabelbedrijven, aanbieders van internet diensten, uitgeverijen en aanbieders van Video On Demand diensten.
 
Dit bedrijf is een relatief jonge speler in een markt die sterk in beweging is, maar zich kenmerkt door een gevestigde orde met een aantal grote internationaal opererende concurrenten. In een korte tijd hebben ze in de markt een sterke naamsbekendheid opgebouwd door een effectieve een-op-een benadering van potentiële afnemers. Ze hebben de potentie en ambitie om te groeien. Hiervoor is specifieke kennis nodig.

Functieomschrijving

Deze kennis kan jij bieden! Dit ambitieuze bedrijf zoekt een student die het tv-gedrag van jongeren gaat onderzoeken. Dit onderzoek kan je naar eigen creativiteit inrichten.
 
Het onderwerp van je scriptie is: ‘Consumentengedrag en psychologie jeugd/jong volwassenen ten aanzien van video en tv kijken/kiezen’.
 
Door dit onderzoek kunnen zij zich onderscheiden op het gebied van inhoud, kennis van de materie en kwalitatieve events.
 
Dit betekent dat ze onder andere jaarlijks een grondig onderzoek uitvoeren waarbij de resultaten relevant zijn voor uitbreiding van kennis voor het bedrijf. zelf maar wellicht nog meer voor onze potentiële afnemers.
 
Rondom de resultaten van het onderzoek organiseren we een relatie event, dat inmiddels goed bezocht wordt door onze klanten en prospects. Het onderzoek dat je uitvoert zal gepresenteerd worden op het eerstvolgende relatie event en
 
Naast bovenstaande opdracht willen ze jou graag kennis laten maken met de marketing en commerciële organisatie. Je wordt uitgenodigd om actief mee te werken aan:
- Relaties met klanten en prospects versterken en uitbouwen.
- Tot stand komen van communicatie richting klanten en offertes.
- Ondersteunen bij marketing- en communicatie-activiteiten.
 
 

Functie-eisen

De geschikte kandidaat volgt een WO-studie in de richting van Psychologie, Communicatie of Bedrijfskunde met voorkeur naar een commerciële affiniteit.

De student moet onderzoek willen doen naar het tv-gedrag van jongeren. Uiteraard wel met een commerciële insteek want dit onderzoek wordt gebruikt voor partijen als RTL en Talpa Nederland. Zij willen namelijk weten welke formats zij kunnen maken voor jongeren tussen de 14 en 21 jaar.  
 
 

Regio

Locatie

  • Hilversum

Dagen

Maanden