Stage Social Media Online
Marine Stewardship Council (MSC) | Meeloopstage, B Communicatie| Marketing| S Overig| Publieke sector|

Stage Social Media Online (SMO) en Communications Marketing Events (CME)

Bedrijfsinformatie

De MSC beheert een prikkelend en amibitieus programma, waarin wij samenwerken met diverse partners om de wereldwijde vismarkt te veranderen in een duurzame markt.

Onze geloofwaardige standaarden voor duurzame visserij en voor de traceerbaarheid van het product, zijn bedoeld om de beschikbaarheid van duurzame gevangen vis te vergroten. Dankzij ons opvallende blauwe keurmerk voor duurzaam gecertificeerde visserij is duurzame vangst makkelijk te herkennen.

Functieomschrijving

De Marine Stewardship Council (MSC) is een onafhankelijke internationale non-profit organisatie die een certificeringsprogramma heeft ontwikkeld voor duurzame visserij. MSC wil de wereldwijde aanvoer van vis, schaal- en schelpdieren garanderen door de meest milieuvriendelijke keuze te promoten. De MSC is internationaal erkend als een baanbrekende en geloofwaardige oplossing voor het probleem van overbevissing. Door vis met het blauwe MSC-keurmerk te kopen, weten consumenten zeker dat ze vis kopen die uit een duurzame visserij komt. Dat is visserij die niet bijdraagt aan overbevissing, waarbij de schade aan het leven in zee zo beperkt mogelijk is en waarvoor goede beheersregels gelden. De ketencertificering daarna waarborgt dat vis-, schaal- en schelpdieren met het blauwe MSC-keurmerk van een duurzame visserij komen en daar ook naar terug gevolgd kunnen worden. De MSC heeft zijn krachten gebundeld met enkele ''s werelds grootste merken, supermarkten en bedrijven in de visketen om hen te helpen aan de groeiende vraag van de consument naar duurzame vis te voldoen. Het blauwe MSC-keurmerk maakt het voor iedereen gemakkelijk om een bewuste duurzame keuze te maken - of het nu gaat om de dagelijkse boodschappen of een etentje in een restaurant. Kom meer te weten op http://www.msc.org/nl

De MSC-meeloopstagiair SMO & CME werkt volledig uitvoerend en helpt mee met alle Social Media en Online activiteiten alsmede met marketing- en communicatie activiteiten die voor de Nederlandse en Belgische markt moeten worden uitgevoerd en ondersteunt hierbij de beide Communications Managers. De werkzaamheden worden hieronder nader omschreven. Begeleiding wordt gegeven door Barbara Meijer en Karin Fredrikze (beiden Communications Manager Benelux).
Marketing & Communicatieprojecten

Ondersteunen van de Communications Managers Benelux bij:
- Joint Marketing project ‘Bewuste Visweek’ in samenwerking met het ASC-keurmerk en het Wereld Natuur Fonds: breed gedragen promotieweek voor duurzame vis in Nederland;
- Lancering van ons Fish&Kids programma;
- Social Media content management (Facebook 2 fan pages: Nederland & België, Twitter, Pinterest, Flickr, Linked In, Google+, …);
- Facebook advertising inzetten;
- Social Media campagnes (met name Facebook);
- Social Media Monitoring (Radian6);
- Nederlandse MSC website www.msc.org/nl content management (CMS);
- Event management (bijv. consumentenbeurzen, persevenementen, certificeringen enz.);
- Database management;
- En diverse andere communicatieve taken en werkzaamheden zoals het opzetten van persberichten.
Voor sommige werkzaamheden onderhoudt de stagiair contact met het hoofdkantoor en eventueel met andere regionale kantoren van MSC.

 

Functie-eisen

Eisen aan stagiair:
Vaardigheden
1.Vloeiende mondelinge en schriftelijke beheersing van het Nederlands.
2.Goede mondelinge en schriftelijke beheersing van het Engels.
3.Ervaring met Social Media (Twitter, Facebook, Flickr, You tube, Pinterest, ...)
4.Goede organisatorische vaardigheden.
5.Het vermogen om onderzoek te doen naar nieuwe onderwerpen.

Eigenschappen:
1.Kan gestructureerd werken.
2.Kan helder communiceren.
3.Is in staat te werken aan een diversiteit van projecten.
4.Heeft affiniteit met milieukwesties, met name in verband met het mariene milieu
5.Staat achter de missie en waarden van MSC.
6.Commiteert zich tot het beleid van MSC inzake gelijke kansen, milieuvriendelijke praktijken en arbeidsomstandigheden.

Functie-eisen:
Essentiële vaardigheden
1.Vloeiend Nederlands en goed Engels, zowel mondeling als schriftelijk.
2.Goede communicatieve vaardigheden (ook aan de telefoon).
3.Goede schrijfvaardigheid.
4.Vertrouwd met Social Media.
5.Vertrouwd met MS Word, Excel, Powerpoint en MS Outlook.

Wenselijk:
1.Opleiding op HBO- of Universitair niveau.
2.Vertrouwd met Online Content Management Systeem (CMS websites).
3.Aantoonbare belangstelling voor milieukwesties en duurzame ontwikkeling van de visserijsector.
4.Affiniteit met non profit organisaties

 

Wat biedt het bedrijf je?

MSC wil een leeromgeving bieden aan een tweede - of derdejaars student (HBO of Universitair) Media, Marketing, Communicatie of Event / Leisure Management met specifieke belangstelling voor duurzame visserij en het werk van de MSC.  Het is mogelijk 4 dagen bij ons te werken en op de 5e dag aan een zelfstandige opdracht te werken. Wij betalen een vergoeding van 250 euro netto per maand. De startdatum is in overleg maar bij voorkeur per 12 januari en uiterlijk per 1 februari 2015. De stage duurt t/m juni maar mag t/m augustus (einddatum is ook in overleg).

Regio

Locatie

  • Den Haag

Dagen

Maanden