Stage Trade & E-commerce Marketing Retail
Grolsch | Afstudeerstage, Meeloopstage, B Marketing| S FMCG|

Bedrijfsinformatie

Grolsch is een onderneming met een rijke traditie. De bierbrouwerij heeft een historie die teruggaat tot 1615. Grolsch vindt haar oorsprong in het oosten van Nederland, beginnend in Groenlo en is tegenwoordig gevestigd in Enschede. Nederland is de thuismarkt van Grolsch, hier ligt dan ook het zwaartepunt van de commerciële activiteiten.

Grolsch brouwt uitsluitend bier en richt zich op het premium segment van de markt. Het sterke merk Grolsch staat daarbij centraal. De kracht van het merk vindt zijn oorsprong in 'Vakmanschap is Meesterschap' en in de unieke beugelfles. Het innovatief en creatief vermogen van Grolsch is aanzienlijk. Dit is, zeker in ontwikkelde biermarkten, van groot belang om in te kunnen spelen op de veranderende behoeften van de markt. De Grolsch organisatie is professioneel, krachtig en flexibel. Naast het commerciële succes kenmerkt Grolsch zich door goede financiële resultaten, door het feit dat zij een gerespecteerd en aantrekkelijk werkgever is en door een grote maatschappelijke betrokkenheid. Grolsch is een dochteronderneming van Asahi.

Functieomschrijving

De afdeling Trade Marketing is verantwoordelijk voor het bedenken en uitvoeren van alle on- en offline activiteiten voor Grolsch, Grolsch Speciaalbieren, Kornuit, Grimbergen en Peroni in Nederland. Hierbij kun je denken aan sampling van producten, displays op de winkelvloer, online shop-in-shops en bannering. Daarnaast hebben we een belangrijke adviesrol richting retailers over de inrichting van hun assortiment op het (digitale) bierschap. Dit alles met als doel heel Nederland ons rijke bierportfolio te laten kopen en drinken.
Meewerken op de afdeling Trade Marketing (dus geen onderzoek of project) en daadwerkelijk impact leveren;
Nadenken over activiteiten om onze doelstellingen te realiseren (zowel off- als online), goede ideeën ga je vervolgens uitwerken tot concepten en de beste ga je mede uitvoeren;
Samen met onze Field Sales Force coördineer je activiteiten op de winkelvloer;
Je evalueert resultaten, denkt na over verbeteringen en communiceert dit met de rest van de organisatie;
Je analyseert de webshops van verschillende foodretailers en op basis daarvan stel je verbeteradviezen op voor onze proposities en de webshops;

Functie-eisen

Je bent in je laatste fase van je WO-opleiding Bedrijfskunde, bij voorkeur richting Marketing;
Je staat met beide benen in het huidige (digitale) tijdperk en hebt bovengemiddelde kennis van E-commerce. We zoeken echter geen techneut, maar iemand met gevoel voor online marketing en sales. Wellicht heb je zelf een eigen webshop (met meer of minder succes) opgezet;
Je snapt de rol en samenhang tussen stenen en online winkels, hebt interesse in omni-channel (food) retail;
Je weet wat we bedoelen met spiegelen en snapt wat een shopper aanzet tot kopen van (onze) producten op de winkelvloer;
Je hebt de absolute wil om te winnen, echter wel samen en niet ten koste van anderen;
We hebben allemaal veel op ons bord liggen en kunnen helaas niet altijd tijd voor je maken. Hoe ga je hier mee om? Je neemt verantwoordelijkheid en toont initiatief;
Je bent slim, analyseert de cijfers, kunt goed verkopen en presenteren, kortom je hebt karakter, bent authentiek en weet waar je het over hebt!

Wat biedt het bedrijf je?

Verantwoordelijk voor eigen projecten, begeleiding van ervaring marketing collega's, veel vrijheid!
Vergoeding van 400 euro voor WO-studenten

Regio

Locatie

  • Enschede