Startersfunctie Business Analist
Mondriaan Management & Consultancy | Meeloopstage, Academische bijbaan, B Consultancy| ACCOUNTING / FINANCE| S Consultancy|

Bedrijfsinformatie

De managementconsultancy praktijk Mondriaan Management & Consultancy is in 2007 opgericht door Alfred Algra en gevestigd te Goirle. Zij richt zich op het middelgrote bedrijf en de businessunits van internationale ondernemingen. De keuze voor de naam ‘Mondriaan Management & Consultancy’ is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Zo staat Mondriaan Management & Consultancy voor Nederlands ondernemerschap, waarin duurzaamheid centraal staat (Mondriaan overleeft generaties). Ook kenmerken als, out-of-the-box-thinking ( het lijnenspel gaat verder dan wat je ziet), helderheid & transparantie (komt tot uiting in zijn manier van werken) en efficiëntie (rechte lijn is de kortste route van A naar Beter) komen terug bij zowel Mondriaan Management & Consultancy als bij de grootmeester zelf. Tenslotte staat bij Mondriaan Management & Consultancy het vertalen van complexiteit naar eenvoud centraal, hetgeen Mondriaan terug liet komen in zijn werken. Mondriaan Management & Consultancy heeft als doel het bedrijfsresultaat van haar klanten structureel te verbeteren door het continu verbeteren van de bedrijfsvoering.

De dienstverlening van Mondriaan Management & Consultancy bestaat uit drie pijlers:
* Advies en Implementatie (Recovery, Corporate Finance, Strategie, Marketing, Processen)
* Management (Sparringspartners, Coach en Ad Interim)
* Teamontwikkeling (Strategie, Klanten & Toegevoegde waarde, Prestatiemanagement, Leiderschap & Cultuur)


Onze mensen

Het personeelsbestand, momenteel bestaande uit zeven consultants, bestaat uit een mix van senioriteit en jonge potentials allen hooggeschoold en zeer ambitieus. Kenmerkend zijn verder de hoge mate van flexibiliteit, toewijding en positivisme. Onze methode MM&C werkt pragmatisch en resultaatgericht samen met haar klanten aan duurzame verbetering van de bedrijfsvoering, waarbij altijd aansluiting wordt gezocht tussen theorie en praktijk.

Onze Filosofie

Bij MM&C staat helderheid en transparantie hoog in het vaandel. Filosofie is dat verbetering van bedrijfsvoering een duurzame impact dient te hebben. MM&C wil dit bereiken door o.a. voor haar klanten de complexiteit te vertalen naar eenvoud, de veranderingen te borgen via met management van de bedrijven, en ondersteund met een heldere commun iceerbare boodschap richting de divesere stakeholders van het bedrijf.

Functieomschrijving

FUNCTIEOMSCHRIJVING

Als business analist word je direct ingezet op een grote diversiteit aan opdrachten bij verschillende klanten. Veelal wordt gestart met een Quick Scan, waarbij een ‘foto’ wordt gemaakt van het bedrijf met als doel een heldere analyse te kunnen maken van de huidige situatie van het bedrijf op het gebied van de organisatie van het bedrijf, de product/marktcombinaties, de concurrentiepositie, de financiële positie (resultaten en balans), processen, en mogelijke financieringsbehoefte.

Tijdens de Quick Scan fase ervaar je alle facetten van zowel het kwalitatieve als kwantitatieve deel van de bedrijfsanalyse:

  1. Kwalitatief: Interviews met de relevante stakeholders zoals DGA, het management en de accountant.
  2. Kwantitatief: Analyse van o.a. jaarcijfers, contracten, budgetten & liquiditeitsprognoses, investeringsbegrotingen, bedrijfsprocessen en juridische-, organisatorische en financiële structurering.

De doorlooptijd van een Quick Scan is ca. 3-6 weken, waarna wordt gestart met de implementatie van het plan van aanpak en uitvoering van de benodigde aanvullende analyses. Ook bij deze fase blijf je nauw betrokken op het dossier, en bestaan je werkzaamheden bijvoorbeeld uit:

  • Het maken van een rentabiliteitsanalyse van de verschillende bedrijfsactiviteiten;
  • Het analyseren en verbeteren van bedrijfsprocessen samen mét de werknemers;
  • Het formuleren van relevante stuurindicatoren (kpi’s) en de vertaling naar dashboards en de monitoring hiervan;
  • Meedenken over de strategische (her)positionering in de markt;
  • Het opstellen van exploitatie- en liquiditeitsprognoses en het bepalen van de haalbaarheid en impact een reorganisatie;
  • Het maken van markt- en concurrentieanalyses;
  • Opstellen van voortgangsrapportages ten behoeve van de bank, belastingdienst en andere stakeholders.
  • Overleg met o.a. DGA, het management en financiële administratie.
  • Opstellen van financieringsaanvragen voor de bank ten behoeve van een bedrijfsovername, uitbreiding van het wagen- of machinepark of aanvullende werkkapitaalfinanciering.
  • Opstellen van een informatiememorandum ten behoeve van investeerders.

De werkzaamheden van de business analist zijn derhalve zeer gevarieerd en worden uitgevoerd in directe samenwerking met zowel collega’s als de klant.

Functie-eisen

PROFIEL KANDIDAAT

  • WO geschoold, met een bedrijfseconomische of bedrijfskundige achtergrond, gespecialiseerd in finance.
  • 3-5 jaar werkervaring
  • Sterk analytisch vermogen
  • Zelfstandig, pragmatisch en proactief
  • Goede communicatieve vaardigheden op alle niveaus
  • Hands-on mentaliteit
  • Drive om het verschil te maken
  • In staat om een netwerk op te bouwen en onderhouden.
  • In bezit van een rijbewijs

Wat biedt het bedrijf je?

WIJ BIEDEN

  • Een marktconform salaris, afhankelijk van kennis en ervaring
  • Een diverse functie met veel verantwoordelijkheden waarbij je direct het verschil kunt maken
  • Persoonlijke coaching door ervaren consultants
  • Een professionele omgeving met een goede werksfeer, waar persoonlijke ontwikkeling centraal staat

Regio

Locatie

  • Goirle

Branche

Studie

Dagen

Maanden