Sentimentanalyse van klanten: verstandshuwelijk of ware liefde?
Forum Business Research | Meeloopstage, Afstudeerstage, B Psychologie| IT| Onderzoek| Communicatie| S Consultancy| Marketing, Sales en Media|

Bedrijfsinformatie

Forum Business Research is een middelgroot marktonderzoekbureau met een jong team. We zijn overtuigd dat het succes van organisaties begint met het centraal stellen van haar klanten; customer centricity. Dat begint met scherp luisteren naar klantfeedback. En de wil om daar van te leren, elke dag opnieuw.
Stage lopen bij Forum betekent dat je veel kunt zien en leren van kwantitatieve en kwalitatieve (klant)feedbackmethoden. Ook maak je kennis met online rapportagedashboards waarin onze opdrachtgevers feedback van klanten of medewerkers continu kunnen volgen. Naast de stageopdracht heb je de mogelijkheid als teamlid mee te lopen in projecten. Afhankelijk van jouw prestaties, kun je snel meer verantwoordelijkheden krijgen. Jouw talent bepaalt de exacte invulling van je stageperiode binnen Forum.

Functie omschrijving

Forum gelooft dat emotie een belangrijkere rol speelt dan ratio in keuzes die consumenten maken voor bepaalde aanbieders. Voelt het contract dat je bent aangegaan met een aanbieder als een verstandshuwelijk of is er sprake van ware liefde?
Forum achterhaalt emoties die optreden in het contact tussen consument en aanbieder met een zogenaamde sentimentanalyse. We rubriceren dit sentiment daarbij op basis van het model van Plutchik. Het proces van rubriceren willen we graag verder automatiseren. Daarbij hebben we nog veel vragen waarvoor we een stagiair willen inzetten:
- Welke alternatieven zijn beschikbaar om de sentimentanalyse te automatiseren?
- Hoe betrouwbaar zijn deze geautomatiseerde analyses?
- In welke mate zijn de geautomatiseerde analyses zelf-lerend?
- Hoe zouden we om moeten gaan met klantfeedback die niet automatisch te analyseren is?

Functie-eisen

Een student(e) die een WO-opleiding volgt waarin ruim aandacht is voor statistiek en onderzoek, bij voorkeur in richting van (economische) psychologie, communicatiewetenschappen of sociale wetenschappen en zichzelf daarnaast omschrijft als:
- Klantgericht: je krijgt energie van het blij maken van klanten en ziet het belang van managen op klantbeleving;
- Proactief: je houdt van aanpakken en vraagt actief naar hulp, aanwijzingen en meer uitdaging;
- Collegiaal: je stelt je flexibel, behulpzaam en vriendelijk op en draagt bij aan een gezellige sfeer in het team;
- Communicatief vaardig, zowel in Nederlands als Engels;
- Cijfermatig en analytisch sterk: je haalt goede cijfers voor statistiekvakken;
- Affiniteit met ICT

Wat biedt het bedrijf je?

- Een stage van gemiddeld 4 à 5 dagen per week voor een periode van 4 tot 5 maanden in een enthousiast team
- Uitdaging en afwisseling
- Werken met de nieuwste ontwikkelingen op het vlak van tekst- en psychanalyse
- Stagevergoeding
- Prettige werkomgeving op vijf minuten lopen van het NS station in ‘s-Hertogenbosch

Regio

Locatie

  • 's-Hertogenbosch